بازدید 4586

رییسی: آمار بیکاران حدود ۴ میلیون نفر است

کد خبر: ۶۸۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 29 April 2017
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موضوع آمار واقعی بیکاری، برخی آمارها درست مطرح نمی‌شود و ما دچار نوعی محرمانگی شده‌ایم

به گزارش ایلنا، ابراهیم رییسی در حاشیه ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی در جمع خبرنگاران، گفت: ایجاد سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی و یک میلیون ازدواج را با توجه به امکانات کنونی کشور امکان‌پذیر و ضروری می‌دانم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که سهم بهره‌برداری ما از دریا چه میزان است، گفت: میزان بهره‌برداری برخی کشورهای اروپایی از دریا ۵۰ درصد تولید ناخالص این کشورهاست درحالی که سهم ما از ۳۰۰۰ کیلومتر دریا در مجاورت کشورمان صرفا ۱/۵ تا ۲ درصد است. اینها ظرفیت‌های خالی کشورمان است.

 رییسی گفت:  گسترش کار کشاورزی، باغداری و بسیاری از خدمات و نیز تبدیل تهدیدهای حوزه محیط زیست به فرصت از بخش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن اشتغال‌زایی کرد.

او با بیان اینکه برخی آقایان در تعریف شغل کسانی را شاغل می‌دانند که هفته‌ای یک ساعت کار می‌کنند، بیان کرد: کدام یک از مردم این تعریف را قبول دارند؟ ما شغل کسانی را که هفته‌ای یکی دو ساعت شاغل هستند ناقص می‌دانیم.

 رییسی تصریح کرد: البته در موضوع آمار واقعی بیکاری، برخی آمارها درست مطرح نمی‌شود و ما دچار نوعی محرمانگی شده‌ایم اما به فرض اینکه آمار کنونی را درنظر بگیریم شمار بیکاران حدود ۴ میلیون نفر است که با احتساب مشاغل ناقص، شمار آنان حدود ۶ میلیون نفر می‌شود.

او  آمار کنونی جوانان تحصیلکرده بیکار را حدود ۴۰ درصد، آمار جوانان غیرتحصیلکرده بیکار را حدود ۲۹ درصد و میانگین آن را ۱۲ درصد دانست و گفت: اگر کسی نگران بحران و جنگ و مانند آن در کشور است باید بداند این‌ها بحران است یعنی بحران اجتماعی ناشی از جمعیت بیکار و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن که باید نگران بود و از آن عبور کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یقین بدانید کشور ما از همه کشورهای جهان، امن‌تر است و خواهد بود؛ مردم را از چیزهای دیگر نترسانید چنین مشکلاتی است که هر خانواده با آن مواجه است و از آن خجالت می‌کشند یعنی وجود پسران و دخترانی که مدرک تحصیلی در اختیار دارند اما شغل ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر