بازدید 17466
۷
پیمانه اقتصادی؛

از «نرخ تورم فروردین ماه» تا «قیمت آپارتمان لوکس در مناطق مختلف تهران»

این پیمانه موضوعاتی همچون رشد ۱.۸ درصدی شاخص بورس در فروردین امسال، اطلاعیه مهم بانک‌ مرکزی به کسانی که حساب‌ بانکی دارند، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی اعلام شد، افت بهای سنگ آهن متوقف شد، عبور طلا از مرز 1350 دلار تا پایان امسال و آخرین تغییرات بازار نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۶۸۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 22 April 2017
از «نرخ تورم فروردین ماه» تا «قیمت آپارتمان لوکس در مناطق مختلف تهران»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون رشد ۱.۸ درصدی شاخص بورس در فروردین امسال، اطلاعیه مهم بانک‌ مرکزی به کسانی که حساب‌ بانکی دارند، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی اعلام شد، افت بهای سنگ آهن متوقف شد، عبور طلا از مرز 1350 دلار تا پایان امسال و آخرین تغییرات بازار نفت را در بر دارد.



رشد ۱.۸ درصدی شاخص بورس در فروردین امسال

از ابتدای امسال تاکنون در مدت 17 روز معاملاتی تعداد 16 میلیارد و 450 میلیون سهم و حق‌ تقدم به ارزش 37 هزار و 538 میلیارد ریال در یک میلیون و 272 هزار و 497 دفعه مورد معامله قرار گرفته است. همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می دهد در این مدت 9 میلیارد و 3 میلیون سهم به ارزش 17 هزار و 398 میلیارد ریال در 588 هزار و 317 نوبت در بازار اول؛ 7 میلیارد و 70 میلیون سهم به ارزش 15 هزار و 397 میلیارد ریال در 680 هزار و 852 نوبت در بازار دوم؛ 4 میلیون سهم به ارزش 4240 میلیارد ریال در 1159 نوبت در بازار بدهی؛ 327 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد ریال در 105 نوبت در بازار مشتقه و 45 میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش 502 میلیارد ریال در 2064 نوبت مورد معامله قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع 77 هزار و 230 واحد آغاز کرده است تاکنون با 1421 واحد رشد، افزایش 1.8 درصدی را ثبت کرده و به ارتفاع 78 هزار و 651 واحد رسیده است.

نرخ تورم فروردین ماه

مرکز آمار ایران نرخ تورم مناطق شهری کشور در فروردین ماه سال جاری را ۶.۹ درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز ۹.۴ اعلام کرد. بر پایه گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در فروردین ماه سال ۱۳۹۶، شاخص کل (بر مبنای ۱۳۹۰=۱۰۰) در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ عدد ۲۴۴,۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱,۸ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۹.۴ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۸,۰ درصد)، ۱.۴ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اسفند ماه ۱۳۹۵ (۶.۸درصد)، ۰.۱ واحد درصد افزایش یافته است.

۲۵۰۰ میلیارد تومان برنج خارجی وارد شد

در دوازده ماهه سال 95، بیش از  690 میلیون و 18 هزار و 247 دلار برنج به وزن 839 هزار و 337 تن به کشور وارد شد،  این رقم نسبت به سال 94، حدود 2 درصد رشد دارد. معادل ریالی برنج‌های وارداتی در سال 95 حدود 2 هزار و 553 میلیارد و 67 میلیون تومان با در نظر گرفتن نرخ بازار آزاد است. همچنین سال 94، رقم واردات برنج  745 هزار و 515 تن به ارزش 681 میلیون و 299 هزار و 614 دلار بود. به گزارش تسنیم، از مرداد ماه تا اواخر دی ماه به فصل ممنوعیت واردات برنج مشهور شده و وزارت جهاد کشاورزی اجازه ثبت سفارش برنج را نمی دهد، این در حالی است که واردات برنج تحت رویه ته لنجی در این فصل اوج می گیرد. مشخص نیست آمار واردات برنج ته لنجی نیز در این آمار در نظر گرفته  شده است یا خیر!

اطلاعیه مهم بانک‌مرکزی به کسانی که حساب‌ بانکی دارند

در راستای راه‌اندازی سامانه نهاب (نظام هویت سنجی الکترونیکی)، کلیه مشتریان بانک‌ها لازم است با مراجعه به شعبه‌های بانک خود، از صحت ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای‌شان اطمینان حاصل کنند. در غیر این صورت، امکان ارایه خدمات بانکی به حساب‌های دارای نقص اطلاعات پس از نیمه اردیبهشت امکان‌پذیر نخواهد بود.

برگزاری جلسات مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن

نشست های مشترک فصل بهار صندوق بین المللی پول و بانک جهانی هفدهم آوریل در واشنگتن آغاز شد و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد. بررسی روند رشد اقتصاد جهانی، سیستم های مالی و بانکی و وضعیت فقر در دنیا در دستور این جلسات است. جیم یونگ کیم، رییس بانک جهانی گفت: «پس از سالها یاس در زمینه میزان رشد اقتصاد جهانی، اکنون برای ایجاد تحول مثبت در پیش بینی های اقتصادی ترغیب شده ایم. اما همواره خطر سقوط مجدد وجود دارد. کشورهایی که ظرفیت مالی بالایی دارند باید اصلاحات اساسی اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهند.» کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول نیز ضمن هشدار نسبت به تبعات به خطر انداختن روند فعالیتهای تجارت بین الملل گفت: «صندوق بین المللی پول سازمانی است که وابستگی به فعالیتهای تجاری ندارد اما این فعالیتها موتور اصلی رشد محسوب می شوند. بنابراین پشتیبانی از توسعه و گسترش فعالیتهای تجاری به صورت مؤثر، عادلانه و جهانی در دستور کار ما قرار می گیرد.» به گزارش یورونیوز، افزایش اختلافات و دعاوی در بخش تجارت بین الملل براثر بالا رفتن میزان اعمال تدابیر حمایت گرایی اقتصادی برخی کشورها و کشانده شدن آنها به سازمان تجارت جهانی نگرانی صندوق بین المللی پول را در پی داشته است.

بسته شدن بازار نفت با کمترین قیمت در یک ماه گذشته

در روز جمعه به دلیل نگرانی بازار از توان اوپک برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای نفت به وسیله ی توافق برای کاهش تولید، قیمت نفت کاهش یافت. این کاهش قیمت موجب شد که قیمت نفت در آخر هفته با کمترین رقم خود در یک ماه گذشته بسته شود. روز جمعه قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته  ۱۲ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۸۷ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت کاهش نسبت به روز قبل، بشکه‌ای ۵۰.۶۱ دلار صورت گرفت.

ابراز رضایت وزیر انرژی روسیه از شرایط بازار نفت

وزیر انرژی روسیه گفت بازار نفت به دنبال کاهش تولید اوپک و تولید کنندگان بیرون از اوپک از جمله روسیه شاهد رشد بوده و توانسته است تا عرضه مازادی که قیمت های این محصول را تحت فشار قرار داده بود کاهش دهد. او درباره اینکه آیا کاهش تولید نفت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر سخنی نگفت. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در دیدار خود از توکیو در روز جمعه در حالی که با خبرنگاران صحبت می کرد گقت چشم انداز تمدید قرارداد موجود برای نیمه دوم امسال در ماه آینده به بحث گذاشته خواهد شد. قرارداد فعلی در آخر ماه ژوئن به اتمام می رسد. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کشورهای بیرون از این سازمان در 25 ماه «می» نشستی برگزار خواهند کرد تا درباره تمدید کاهش هایی که سال پیش درباره آن توافق کرده بودند مذاکره نمایند.

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی اعلام شد

خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی. سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۲۱۰»، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی. سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۱۱»، ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی. سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۲۱» و بیشتر از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی. سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۳۱» جداول تعرفه‌ای مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندی می‌شوند. به گزارش میزان به نقل از گمرک ایران، واردات خودروهای سواری هیبریدی مشمول چهار درصد حقوق ورودی به ازای هر دستگاه برمبنای ارزش سیف (بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل) است. همچنین واردات خودرو مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ۴ درصد مالیات علی‌الحساب است.

قیمت آپارتمان لوکس در مناطق مختلف تهران

بازار مسکن در بخش آپارتمان لوکس، بزرگ‌متراژ و گران‌قیمت در حالی از حدود ۳ سال گذشته در رکود به سر می‌برد که عمده واحدهای معرفی شده به این بازار با قیمتی به مراتب بالاتر از عرف منطقه‌ای که در آن قرار دارند، عرضه شده‌اند. این واحدها که عموما در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب پایتخت قرار دارند، به‌ طور معمول بیش از ۱۵۰ مترمربع مساحت دارند و جزو واحدهای لوکس به حساب می‌آیند. به گزارش اقتصادنیوز ، اغلب این واحدها «نوساز» هستند به این معنا که یا طی ماه‌های اخیر تکمیل و هم اکنون به بازار فروش عرضه شده‌اند یا بین دو تا سه سال از زمان تکمیل آنها سپری شده اما به دلیل عمیق بودن رکود در بازار معاملات این آپارتمان‌ها، همچنان مشتری قطعی برای خریدشان وجود ندارد. تحقیقات میدانی از بازار واحدهای مسکونی لوکس و همچنین اطلاعات درج شده در یکی از معتبرترین سامانه‌های معرفی فایل‌های فروش مسکن نشان می‌دهد حباب قیمتی واحدهای لوکس همچنان پابرجاست و به رغم نبود مشتری دست به نقد برای خرید این آپارتمان‌ها، مالکان همچنان به تعیین قیمت‌های نامتعارف اصرار دارند.

از «نرخ تورم فروردین ماه» تا «قیمت آپارتمان لوکس در مناطق مختلف تهران»
 برای مشاهده جدول با بزرگنمایی بیشتر روی عکس کلیک کنید.

افت بهای سنگ آهن متوقف شد

در روزهای اخیر شاهد رفت و برگشت قیمت سنگ آهن بودیم که نگرانی از کاهش قیمت ها را افزایش داده بود، ولی در هر حال حجم خرید واحدهای تولیدی در کنار حضور سفته بازها در این بازار و وجود سرمایه در گردش در بازار سنگ آهن به کاهش قیمت این محصول را متوقف کرد. روز چهارشنبه بنادر چین شاهد رشد ۲.۲ درصدی قیمت سنگ آهن و رسیدن آن به سطح ۶۴.۶دلاری برای عیار مبنا (۶۲%) در هر تن بود. همچنین قیمت عیار ۵۸ درصد نیز ۳.۱درصد بالا رفته و به ۴۰.۰۳ دلار رسیده است. کاهش قیمت روزهای اخیر به بازگشت تقاضا کمک زیادی کرده، لکن هنوز بخشی از تقاضا با امید به ذخیره بالای ۱۳۰ میلیون تن در بنادر، ترجیح می دهند فعلا در حاشیه باشد.

عبور طلا از مرز 1350 دلار تا پایان امسال

مؤسسه اینتسا سن پائولو اعلام کرد: قیمت طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر افزایش نرخ تورم، تنش های سیاسی در روسیه، سوریه و کره شمالی با افزایش چشمگیری روبه رو خواهد شد و از مرز 1350 دلار در هر اونس فراتر خواهد رفت. دانیلا کورسینی، تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری تأکید کرد: قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی نیز روند صعودی خود را دنبال خواهد کرد و به نظر می رسد تا پایان امسال می تواند به سطح 1350 دلاری دست یابد. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 12 درصد رشد داشته است. افزایش تورم و نگرانی های مربوط به تنش های سیاسی شامل برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی و حملات موشکی آمریکا به سوریه و افغانستان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
نه تورم نقطه به نقطه صفر درصد است
شاخص بورس ازدی ۹۲تاکنون بیش از۱۲هزارواحدسقوط کرده وبدترین بازدهی رابین بازارهای رقیب ازجمله مسکن داشته است دراین سه سال امسکن هرسال حداقل مطابق تورم هم افزایش قیمت داشته درحالیکه بورس بیش ارده درصدزیان داده !!!
کیا میخرن این آپارتمانا را ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
از ما بهتروووون!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
خودت هم به امید خدا کار کن وضعت خوب میشه میری میخری. دنیا همینه دیگه.
تهران پارس و آپارتمان لوکس ...خخخخخخخ! پراید لاکچری
درپاسخ به دوستی که نوشته کیامیخرن بنده عرض میکنم قرارنیست هرکسی ازراه برسه بتونه توآپایتخت خونه بخره هیچ جای دنیااینطوری نیست عزیزم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر