بازدید 2868

خلاء های حقوقی؛ سدی در برابر احقاق حقوق هسته ای ایران

نماینده مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی نه تنها در متن اجرایی برجام، خلاء های قانونی بسیاری وجود دارد، بلکه نحوه و ساختار کمیسیون مشترک برجام نیز با مشکلات و نواقص بسیاری روبه رو است.
کد خبر: ۶۸۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 20 April 2017
ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در 5 اردیبهشت ماه، گفت: متأسفانه تاکنون این کمیسیون، نتوانسته به اهداف مورد نظر خود از جمله پیگیری عادلانه حقوق طرفین برسد و این مسئله موجب پیچیده تر شدن شرایط حاکم بر اجرای توافق هسته ای شده است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا هدف اصلی توافق هسته ای، رفع تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران بود، اما تاکنون آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به تعهداتشان عمل نکرده اند و با وجود گذشت بیش از یک سال از اجرای برجام، هنوز آثار این توافق برای مردم ملموس نشده که این نشأت گرفته از بدعهدی غربی ها است.

وی افزود: متأسفانه در شرایط کنونی نه تنها در متن اجرایی برجام، خلاء های قانونی بسیاری وجود دارد، بلکه نحوه و ساختار کمیسیون مشترک برجام نیز با مشکلات و نواقص بسیاری روبه رو است، این مخصمه قانونی و حقوقی موجب شده که ما نتوانیم نسبت به بدعهدی های غربی ها، ایرادات حقوقی بگیریم.

ابوترابی ادامه داد: در هر صورت در شرایط کنونی تنها راه پیگیری حقوق ایران در حوزه توافق هسته ای، کمیسیون مشترک برجام است، از این رو مسئولان باید از تمام ظرفیت های موجود این بخش برای اجرای کامل برجام از سوی  1+5 و جلوگیری از نقض مکرر توافق، استفاده کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی از دستگاه دیپلماسی به ویژه عراقچی مسئول پیگیری برجام انتظار است که در جهت پیگیری اقدامات غربی ها نقض برجام و احقاق حقوق کشورمان تلاش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل