بازدید 6431

نگرانی آمریکایی ها از نحوه اجرای فرمان حمایتی ترامپ برای کالاهای ساخت آمریکا

فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز سه شنبه مبنی بر این که "جنس آمریکایی خرید کنید، آمریکایی استخدام کنید" سوالهایی را در بین مدیران صنعت فولاد و تحلیلگران درباره نحوه اجرایی کردن این فرمان و این که چه تفاوتی برای تولید و اشتغال ایجاد می کند به وجود آورده است.
کد خبر: ۶۸۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 19 April 2017
فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز سه شنبه مبنی بر این که "جنس آمریکایی خرید کنید، آمریکایی استخدام کنید" سوالهایی را در بین مدیران صنعت فولاد و تحلیلگران درباره نحوه اجرایی کردن این فرمان و این که چه تفاوتی برای تولید و اشتغال ایجاد می کند به وجود آورده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، مقررات "آمریکایی خرید کنید" قبل از این در قانون ایالات متحده آمریکا وجود داشته است اما سیاست گذاری برای اجرای آن به خاطر امتیازات و معافیت هایی که به شرکت های خارجی اعطا شده سخت بوده است. این معافیت ها باعث شده است که شرکت های خارجی بتوانند محصولات خود را به قیمتی کمتر از همتایان آمریکایی بفروشند. ترامپ در اوایل روز سه شنبه دستور بازبینی قوانین تدارکات دولت در حمایت از شرکت های آمریکایی را داد تا بررسی شود که آیا آن ها مخصوصا صنعت فولاد آمریکا واقعا از این قوانین نفع می برند یا خیر.

نگرانی آمریکایی ها از نحوه اجرای فرمان حمایتی ترامپ برای کالاهای ساخت آمریکا

فرمان اجرایی ترامپ وعده می دهد تا این مقررات را به درستی سیاست گذاری نماید اما درباره جزییات آن که چگونه اتفاق خواهد افتاد اجتناب کرده است.

بیل هیکی، رئیس «لاپهام-هیکی استیل» واقع در شیکاگو که صاحب چندین کارخانه فولاد در میانه غربی و شمال شرقی آمریکا است درباره این مسئله گفت که حرف "جنس آمریکایی بخرید" چندین دهه است که زده می شود اما پیمانکاران خارجی یا آمریکایی اغلب راه های گریز قانونی پیدا می کنند تا از فولاد وارداتی استفاده کنند. او با اشاره به امتیازات و معافیت های که در مقررات فعلی گنجانده شده است گفت "سیاست مداران همشون مثل هم حرف می زنن، اما آخرش هیچ کاری نمی کنن"

چارلز بردفورد عضو مرکز تحقیقاتی بردفورد گفت که تمرکز بر "جنس آمریکایی بخرید" برای صنعت فولاد آمریکا بعضی از محصولات فولاد که در ایالات متحده تولید نمی شود مانند ورق قلع و محصولات نیمه تمام، را به حساب نمی آورد. بنابراین اگر این مقررات به درستی اجرا نشود ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات عرضه در بازار آمریکا بشود. بازار فولاد آمریکا در سه ماهه اول امسال حدود 25 درصد محصولات خود را وارد کرده است.

بردفورد گفت "کسایی که این بحث خرید جنس آمریکایی رو مطرح می کنن اصلا متوجه نیستن و حساب و کتاب بلد نیستن". از نظر بردفورد قطع عرضه کالاهایی که در آمریکا تولید نمی شود باعث به وجود آمدن مشکلات جدیدی برای شرکت های آمریکایی خواهد شد.

کنث سیمونسون اقتصاددان ارشد انجمن تجاری «انجمن عمومی پیمانکاران آمریکا» گفت در صنعت ساخت و ساز نیز نگرانی هایی درباره تعریف دقیق این که چه چیزی شامل محصولات فولاد ساخت آمریکا می شود وجود دارد. مثلا قراضه آهن که از خارج مرزهای آمریکا می آید و در داخل کشور برای تولید فولاد ذوب می شود، آیا این شامل فولاد ساخت آمریکا است یا این که ریشه آن را تا قبل از آن ردیابی می کنند.

سابقه کاخ سفید در زمان ترامپ نیز به افزایش شک و تردید ها در داخل این صنعت کمک می کند.

فیلیپ گیبز تحلیلگر فولاد در «کیبنک کپیتال مارکت» می گوید در عوض وعده های جسورانه ترامپ قبل از آنکه به کاخ سفید بیاید درباره موافقت نامه های تجارت آزاد، درباره چین و درباره تجارت آزاد آمریکای شمالی، شواهد زیادی از تحقق این وعده ها در دولت جدید وجود نداشته است. او افزود "من خیلی کمتر از سه ماه و نیم پیش به شرایط و اوضاع خوشبینم چون چیزی که تاکنون از این دولت ترامپ دیدم فرقی با دولت قبلی نداشته است."

گیبز گفت با توجه به این مسائل سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند که ترامپ کار درست و اساسی در بحث تجارت و صنعت یا حتی در زیرساخت ها یعنی جایی که انتظار می رفت فرمان مزبور حداقل در آن قسمت تفاوتی ایجاد کند، انجام دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر