بازدید 3817

استقرار تفنگداران دریایی آمریکا در استرالیا

کد خبر: ۶۸۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 19 April 2017
نخستین گروه از تفنگداران دریایی آمریکا برای «آمادگی جهت جنگ» علیه کره شمالی در بندر «داروین» استرالیا مستقر شدند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، در بحبوحه هشدارهایی مبنی بر «تهدید آمیز بودن» برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ برای کانبرا، نخستین گروه از تفنگداران دریایی آمریکا برای «آمادگی جهت جنگ» علیه کره شمالی در بندر داروین استرالیا مستقر شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که این آرایش نیرو شاهد استقرار بزرگترین قشون هواپیماهای آمریکا در استرالیا در دوران صلح است. این خبرگزاری در ادامه افزود که این برنامه ۲۵ ساله استقرار سالانه توسط «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا از سال ۲۰۱۱ آغاز شد.

طی این برنامه استقرار شش ماهه، تفنگداران دریایی آمریکا با نیروهای استرالیایی مانور نظامی اجرا خواهند کرد و با نیروهای نظامی چین دیدار خواهند داشت.

همزمان با ورود تفنگداران دریایی آمریکا به استرالیا، «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا از نگرانی های فزاینده در خصوص فعالیتهای هسته ای کره شمالی سخن گفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی «اِی بی سی»، وزیر خارجه استرالیا در ادامه اظهارات خود گفت که پیونگ یانگ دارای «جاه طلبی آشکاری برای توسعه یک موشک بالستیک قاره پیما قادر به حمل کلاهک هسته ای» است.

وزیر خارجه استرالیا در ادامه افزود: «این بدان معناست که استرالیا در تیررس خواهد بود مگر آنکه از انجام آن [توسعه موشک بالستیک] جلوگیری شود، زیرا یک تهدید جدی برای صلح و ثبات منطقه ما خواهد بود و این غیرقابل قبول است».

گفتنی است که کره شمالی روز یکشنبه یک آزمایش موشکی ناموفق را اجرا کرد، در حالیکه به واشنگتن در خصوص هرگونه اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ هشدار داد.

وزیر خارجه چین هفته گذشته هشدار داد که احتمال وقوع یک تعارض مسلحانه با کره شمالی «در هر زمان» وجود دارد و از واشنگتن و پیونگ یانگ خواست که لحن جنگ طلبانه خود را تعدیل نمایند و به بهایی که دو طرف در صورت آغاز جنگی جدید در شبه جزیره کره خواهند پرداخت، پی ببرند.

این هشدارهای پکن در بحبوحه مانورهای نظامی آمریکا در مجاورت شبه جزیره کره و استقرار سامانه ضد موشکی تاد در کره جنوبی مطرح شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل