بازدید 1879

واکنش ژاپن به موشک کرۀ شمالی چه خواهد بود؟

دولت ژاپن برای نخستین بار، واکنش احتمالی در صورت سقوط موشکی از کرۀ شمالی در آب های منطقه ای ژاپن را بررسی می کند.
کد خبر: ۶۸۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 18 April 2017
 دولت ژاپن برای نخستین بار، واکنش احتمالی در صورت سقوط موشکی از کرۀ شمالی در آب های منطقه ای ژاپن را بررسی می کند.

العالم –به نوشتۀ روزنامه ژاپنی "یومیوری" ژاپن، سقوط موشک کرۀ شمالی به آب های منطقه ای خود را "وضعیت خطر آشکار و تجاوز مسلحانه" تلقی خواهد کرد و در چنین وضعیتی، به نیروهای مسلح آماده باش داده می شود و این نیروها باید در آماده باش کامل باشند.

گفتنی است که بر اساس قوانین تصویب شده در ژاپن، پس از جنگ جهانی دوم، هرگونه فعالیت نظامی نیروهای مسلح این کشور جز برای دفاع از کشور در مقابل خطر خارجی، ممنوع است.

در ماه مارس 2016، مجموعه ای از قوانین نظامی به قوانین این کشور افزوده شد که دایرۀ استفاده از نیروهای مسلح را گسترش داد و امکان "استفاده از نیروهای مسلح در خارج از کشور به منظور حمایت از هم پیمانان" نیز یکی از این قوانین بود. یکی دیگر از این قوانین، تعیین سه سطح از خطر و طبقه بندی واکنش های نیروهای مسلح متناسب با هر یک از حالت ها بود.

این دغدغه ها پس از آن شکل گرفت که کرۀ شمالی، یک شنبۀ پیش اعلام کرد تصمیم دارد موشکی بالستیک شلیک کند، آزمایشی که کرۀ جنوبی ادعا کرد که نافرجام ماند. حرف و حدیث ها دربارۀ نوع موشکی که کرۀ شمالی قصد داشت شلیک کند، بسیار است و برخی بر این باورند که کرۀ شمالی درصدد شلیک موشک میان بردی از نوع "کی.ان.15" بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار