بازدید 17308
آخرین تحولات میدانی سوریه؛

هلی برن نیروهای آمریکایی در دیرالزور و ورود نیروهای دمکراتیک سوریه به مرکز شهر الطبقه+ نقشه

نیروهای موسوم به سوریه دمکراتیک در ادامه عملیات «خشم فرات» و پس از آزادسازی محله اسکندریه (نخستین محله در غرب شهر الطبقه از کنترل گروهک تروریستی داعش) به مرکز این شهر وارد شدند. همچنین برخی منابع وابسته به گروه های مسلح از هلی برن ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در حدفاصل المیادین و البوکمال در حومه جنوب شرقی دیرالزور و تحرکات داعش در این منطقه به منظور مقابله با آن خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 18 April 2017
نیروهای موسوم به سوریه دمکراتیک در ادامه عملیات «خشم فرات» و پس از آزادسازی محله اسکندریه (نخستین محله در غرب شهر الطبقه از کنترل گروهک تروریستی داعش) به مرکز این شهر وارد شدند.

به گزارش «تابناک»، همزمان با آزادسازی محله اسکندریه به طرف مرکز الطبقه، پانزده مقر وابسته به تروریست های داعش به کنترل نیروهای کرد درآمد. در این عملیات، شمار زیادی از مزدوران تروریست به هلاکت رسیدند.

 
 
 
به گفته منابع میدانی، نیروهای سوریه دموکراتیک پس از به محاصره درآوردن همه شهر، اقدام به محاصره مرکز الطبقه کردند و همه راهها را به کنترل خود درآوردند.

این منبع، حضور غیرنظامیان در الطبقه را تنها مشکل پیش روی مقابل پیشروی نیروهای کرد برشمرد، زیرا در بسیاری اوقات، به علت حضور غیرنظامیان و تأمین راهی امن برای خروج آنها، عملیات را متوقف می کند.

 
 
نیروهای کرد با آغاز مرحله چهارم عملیات آزادسازی منطقه "وادی جلاب"، حدود ده کیلومتر تا آزادسازی شمال شهر رقه از تروریست های داعش فاصله دارند.
 
 پنجمین گروه افراد مسلح از محله الوعرحمص خارج شدند
 
روز دوشنبه، رسانه های سوری اعلام کردند که این افراد در چهارچوب پنجمین گروه از مرحله سوم، محله الوعر را به مقصد شمال استان حلب ترک کردند.
 
این گروه شامل افراد مسلح و خانواده های آنان بودند که حاضر نشدند آشتی کنند و سلاح خود را تحویل دهند.
 
روز دوشنبه، 544 فرد مسلح نیز در محله الوعر با تسلیم اسلحه خود به روند آشتی پیوستند و با تسویه وضعیت خود به زندگی طبیعی بازگشتند.
 
 
 
روز دوشنبه، استاندار حمص در گفت و گو با تلویزیون سوریه اظهار داشت: اجرای توافق خالی شدن محله الوعر از سلاح و افراد مسلح بنا بر جدول زمانی پیش می رود و این محله تا پایان ماه میلادی جاری از افراد مسلح خالی می شود.
 
طلال البرازی افزود: با خروج افراد مسلح، دستگاه های خدماتی وارد محله الوعر می شوند و به بازسازی زیرساخت های آسیب دیده آن اقدام می کنند.

19 فروردین ماه نیز چهارمین گروه شامل 480 فرد مسلح و خانواده های آن ها از این محله خارج شدند.
 
روز 12 فروردین 96 در چهارچوب گروه سوم یکهزار و 960 تن شامل افراد مسلح و خانواده های آن ها از محله الوعر خارج شدند.
 
دو گروه یکهزار و 800 و یکهزار 430 نفره نیز پیشتر از این محله خارج شده بودند.
 
آخرین دور مذاکرات گروه های مسلح با دولت سوریه برای خروج از محله الوعر حمص روز 21 اسفند ماه آغاز شد و این گروه ها برای خروج از این محله با دولت به توافق رسیدند.
 
در نخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص در دسامبر سال 2015 میلادی٬ 720 تروریست به همراه خانواده های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی این افراد توافق ناتمام ماند.
 
دو گروه دیگر از تروریست ها اوایل مهرماه 95 براساس توافق با دولت سوریه از محله الوعر خارج شدند؛ اما شماری از تروریست ها از خروج از شهر خودداری کردند.
 
در آتش بس سال 2014 تروریست ها از محله های مسکونی شهر حمص عقب نشینی کردند، اما مناطقی مانند' الوعر' همچنان در دست آنان ماند.
 
شهر حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب سوریه و در 162 کیلومتری پایتخت این کشور قرار دارد.
 
 پیشروی نیروهای ارتش سوریه در استان حما


ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن موفق شدند کنترل یک منطقه مهم را در استان حما در غرب سوریه به دست بگیرند.
 

 
ارتش سوریه منطقه صوران را که در اختیار تروریست‌های تکفیری بود، هدف حملات هوایی قرار داد و بسیاری از تروریست‌ها را از این منطقه بیرون راند. صوران از این نظر که راهی برای دسترسی به شهر حما از سمت شمال است، اهمیت زیادی دارد. نیروهای سوریه، سال گذشته، کنترل این شهر را به دست گرفتند، اما در پی حملات تروریست‌ها بار دیگر تسلط بر این منطقه را از دست دادند. به تازگی درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و تروریست‌های تکفیری در حما در گرفته است.
 
 هلی برن آمریکایی ها در دیرالزور
 
منابع سوری از حملات هوایی به مواضع تروریست های داعش در اطراف لواء التامین و منطقه المعامل در محور جنوبی فرودگاه دیرالزور و کشته و زخمی شدن شماری از داعشی ها اشاره کردند.

این در حالی است که برخی منابع وابسته به گروه های مسلح از هلی برن ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در حدفاصل المیادین و البوکمال در حومه جنوب شرقی دیرالزور و تحرکات داعش در این منطقه به منظور مقابله با آن خبر دادند.
 


این منابع به تقویت داعشی ها در اطراف میادین نفتی الکوینکو، الجفره و التنک در حومه شرقی دیرالزور نیز اشاره کردند.

در همین حال، منابع سوری از حملات خمپاره ای به اطراف محله التجاره از سوی گروه های مسلح خبر دادند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل