بازدید 2092

نماینده آمریکایی: اختیارات داماد ترامپ باید تعلیق شود

نماینده آمریکایی نسبت به دسترسی و اختیارات امنیتی داماد رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت انتقاد و خواستار لغو آنها شد.
کد خبر: ۶۸۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 16 April 2017
نماینده آمریکایی نسبت به دسترسی و اختیارات امنیتی داماد رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت انتقاد و خواستار لغو آنها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، تد لیو، نمایندۀ دموکرات کالیفرنیا در کنگرۀ امریکا، روز شنبه (26 فروردین) با اشاره به امتناع کوشنر از افشای تماس‌های متعدد خود با مقامات خارجی، تاکید کرده است جواز و دسترسی‌های امنیتی وی باید به طور کامل به حال تعلیق درآید.

این نمایندۀ دموکرات در مصاحبۀ خود با شبکۀ ملی ام‌اس‌ان‌بی‌سی از امتناع کوشنر در افشای تماس‌های متعدد خود با مقامات خارجی از جمله مقامات روسیه در ماه‌های پیش از ریاست جمهوری ترامپ، به شدت انتقاد کرد.

روزنامۀ نیویورک تایمز پیش از این در گزارشی از حذف کوشنر در تحقیقات امنیت ملی از جمله دیدارهای وی با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه و سرگئی گورکوف، رئیس بانک دولتی روسیه و برخی از مقامات دیگر خارجی خبر داد.

کنگره آمریکا در حال تحقیق ‏دربارۀ ارتباط اطرافیان رییس جمهوری آمریکا با روسیه ‏است.‏
 

در همین راستا قرار بوده است کمیته اطلاعات سنا از ‏داماد ترامپ دربارة دو جلسه با سفیر ‏روسیه در آمریکا در ماه دسامبر 2016 (آذر - دی 1395) ‏در برج ترامپ در نیویورک و همچنین جلسه‌ای با ‏رئیس بانک دولتی توسعه روسیه موسوم به «ونش ‏اکونوم بانک» توضیح بخواهد.‏

تد لیو در اظهارات اخیر خود تاکید کرده است کوشنر، با توجه به رسواییِ ناشی از تماس‌های چند مقام و دستیار ارشد دولت ترامپ با مقامات روسیه در ماه‌های پیش از ریاست جمهوری، «عامدانه» به حذف تماس‌های مختلف خود پرداخته است.

لیو تصریح کرد: «جارد کوشنر، از قصد، تماس‌های مختلفش را حذف کرده و ... دروغ گفته است. از این رو باید دسترسی و اختیارات امنیتی از وی ساقط شود.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، وکیل کوشنر می‌گوید حذف تماس‌ها به اشتباه صورت گرفته و کاخ سفید به اف بی آی اطلاع داده است که کوشنر اطلاعات تکمیلی را ارائه خواهد داد.

برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نیز به تازگی نامه‌ای برای جیمز کومی، مدیر اف بی آی و چارلز فالن، مدیر دفتر ملی تحقیقات ویژه آمریکا، ارسال کرده و در آن خواستار ممنوع شدن دسترسی کوشنر به اطلاعات محرمانه شده‌اند.

قانونگذاران آمریکایی معتقدند تا زمان دریافت نتایج تحقیقات دربارۀ روابط احتمالی کوشنر با مقامات دولتی و مأموران اطلاعاتی روسیه به وی نباید اعتماد شود.

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود درخواست کرده‌اند دسترسی داماد ترامپ به اطلاعات محرمانه به حال تعلیق درآید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر