بازدید 24434
۶

پیشنهاد چین به کره شمالی برای جلوگیری از وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره +ویدیو

دولت چین به ‌رغم سابقه اعزام میلیون‌ها سرباز به جنگ کره برای حمایت از کره شمالی، این روزها ضمن هشدار به کره شمالی و ایالات متحده، بروز جنگ در شبه‌جزیره کره را تهدید مهمی می‌داند که هر دو طرف آن بازنده خواهند بود. با شدت یافتن احتمال بروز جنگ، دولت چین در حال طرح پیشنهادی برای کره شمالی است که پذیرش آن با تردید جدی روبه روست.
کد خبر: ۶۸۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 15 April 2017
دولت چین مایل است به کره شمالی، حفاظت از این کشور در قبال دست برداشتن از سلاح هسته‌ای را پیشنهاد کند.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه گلوبال تایمز که به روزنامه خلق ارگان حزب کمونیست چین نزدیک است، مدعی شده، صرف‌نظر از اینکه کره شمالی سلاح‌های هسته‌ای بیشتر و یا موشک‌های جدید را آزمایش کند، اوضاع تغییر چندانی به نفع این کشور نخواهد داشت و تنها احتمال حمله آمریکا به این کشور افزایش خواهد یافت.

دلیل اصلی کره شمالی برای ساخت سلاح هسته‌ای، حفظ رژیم حاکم بر این کشور از طریق بازدارندگی در قبال تهاجم خارجی در نظر گرفته می‌شود و در حالی که به نظر می‌رسد، کره شمالی برای یک آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌شود، مخالفت آمریکا با سلاح هسته‌ای کره شمالی جدی‌تر شده است.

نشریه گلوبال تایمز مدعی شده است، مسیر کنونی کره شمالی قابل دوام نیست و این مسیر، حیات رژیم حاکم بر کره شمالی را به خطر خواهد انداخت و اگر کره شمالی به فعالیت‌های هسته‌ای خود پایان ندهد، این سرنوشت محتوم آن کشور خواهد بود. به نوشته نشریه چینی، حتی اگر ایالات متحده به کره شمالی حمله نکند، تحریم‌ها کره شمالی را به زانو درخواهد آورد.

از نظر نشریه نزدیک به دولت چین، «پیونگ یانگ ممکن است تصور کند که سلاح هسته‌ای و موشک‌های قاره‌پیما برای تضمین امنیت ملی و سیاسی این کشور ضروری هستند، ولی این تصوری اشتباه است، زیرا جامعه بین‌المللی و از جمله چین، در قبال افزایش توانایی هسته‌ای چین ساکت نخواهند ماند».

بنا به ادعای گلوبال تایمز، تفاوت آمریکا و چین این است که چین به دنبال حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای کره شمالی است که تهدیدی برای رژیم حاکم بر کره شمالی نباشد، در حالی که آمریکا ممکن است از زور استفاده کند و اقدامات تندی انجام دهد.

در حالی که گزارش‌ها از استقرار ارتش چین در مرز کره شمالی حکایت دارد، گلوبال تایمز با یادآوری حمله موشکی آمریکا به سوریه به کره شمالی هشدار داده است، ترامپ به تهدیداتی که بر زبان می‌آورد، عمل می‌کند.

نشریه چینی با این مقدمه نتیجه گرفته است، اگر کره شمالی به توصیه چین عمل و فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق کند، چین فعالانه تلاش خواهد کرد تا از امنیت کره شمالی بدون سلاح هسته‌ای حمایت کند.
 

 
در حالی که چین به ایالات متحده نیز هشدار داده که دست به اقدامات تند نزند، تحلیل‌های کارشناسان از بی‌اعتمادی کره شمالی به چین حکایت دارد. آدام کت‌کارت، استاد دانشگاه و کارشناس تاریخ چین در مطلبی در این باره در فارین پالیسی اظهار داشته که اهرم‌های فشار چین در برابر کره شمالی محدود هستند، زیرا دولت کره شمالی هرگز خود را در برابر چین دست بسته باقی نگذاشته است.

در ماه‌های اخیر، چندین حادثه بر روابط دو طرف تأثیر منفی گذاشته است؛ قتل برادر بزرگتر رهبر کره شمالی در مالزی و در شرایطی که وی تحت حفاظت چین در ماکائو زندگی می‌کرد، آزمایش‌های موشکی کره شمالی و مذاکرات مقامات چینی با همتایان آمریکایی خود ـ که با توقف واردات ذغال سنگ کره شمالی توسط چین همراه شده است ـ از جمله عوامل و نشانه‌های بد شدن روابط دو کشور است.

هرچند رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع بررسی صلاحیت خود در سنای آمریکا، مدعی کنترل چین بر رفتار کره شمالی شد و چین تأثیر چشمگیری بر رفتار کره شمالی دارد، این توانایی و نفوذ چین نمی‌تواند باعث شود که کره شمالی از اولویت‌های مربوط به حفظ و بقای حکومت این کشور از جلمه سلاح هسته ای و سرکوب مخالفان دولت دست بردارد.

در واقع دولت کره شمالی، در عین حالی که تلاش کرده تهدیدات نظامی آمریکا را خنثی سازد، همزمان اقداماتی را در پیش گرفته تا بتواند در مقابل تهدیدات ایدئولوژیک و اقتصادی چین نیز مقاومت کند.
 
تعداد بازدید : 181

تعداد بازدید : 18
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶
نوادگان جمونگن.
اللهم اشغل الظالمین باظالمین و الکفار بالکفار
شیطان بزرگ علیرغم بالاترین هزینه های نظامی در جهان مثل کفتار در برابر شیر عمل می کند. تا وقتی شیر سرحال است جرأت حمله ندارد با این تفاوت که از هیچ تلاشی برای تضعیف طرف باز نمی ایستد.
درست ترجمه کنید.
حتی چین هم فهمیده که این خپلو متوهم آخر سر کار دست خودش و همسایگانش میده!
آمریکا با یک حمله غافلگیرانه و پیشدستانه به کره شمالی و نابودی حکومت جنایتکار ای کشور نسق هرچی دولت زبان دراز و یاغی را خواهد کشید همه دولت ها حتی روسیه و چین ماست هایشان را کیسه خاهند کرد
امریکا در زمان ترامپ باید سروری خود را بر جهان اثبات کند و نظم نوین جهانی را با عنوان یک ناظم مقدر تعیین خواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
چه با اعتماد به نفس
حالا این ها را جدی گفتی ؟اگر از اون ور بیفتد چطور؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار