بازدید 36722

تشدید بی سابقه تنش ها میان آمریکا و کره شمالی و جدی شدن وقوع جنگ هسته ای در شبه جزیره کره +ویدیو

همزمان با اقدام امریکا در اعزام ناوگروه ضربتی نیروی دریایی این کشور به منطقه شرق آسیا، روز جمعه، کره شمالی به سبب «کشاندن دارایی های راهبردی و هسته ای خود به شبه جزیره کره» از آمریکا انتقاد کرد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام چینی نوشت: «هر لحظه ممکن است درگیری بر سر کره شمالی آغاز شود.»
کد خبر: ۶۸۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 14 April 2017
همزمان با اقدام امریکا در اعزام ناوگروه ضربتی نیروی دریایی این کشور به منطقه شرق آسیا، روز جمعه، کره شمالی به سبب «کشاندن دارایی های راهبردی و هسته ای خود به شبه جزیره کره» از آمریکا انتقاد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز امروز به نقل از یک مشاور سیاست خارجی کاخ سفید که نامش را فاش نکرد گزارش داد، آمریکا در حال بررسی گزینه های نظامی در پاسخ به برنامه های تسلیحاتی کره شمالی است.
 
به گزارش «تابناک»، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام چینی نوشت: «هر لحظه ممکن است درگیری بر سر کره شمالی آغاز شود.» منابع خبری می گویند نیروهای آمریکایی در حالت آماده باش برای حمله احتمالی به کره شمالی هستند.
 
پنتاگون در واکنش به گزارش‌ها درباره تصمیم واشنگتن برای انجام حمله پیشگیرانه موشکی علیه کره شمالی تأکید کرد که برای دفاع از آمریکا و هم پیمانانش همه گزینه‌ها را در دستورکار دارد.
 

 
اولین گزارش در این باره از سوی شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا منتشر شده و اوایل امروز (جمعه) نیز یک سری گزارش‌های جدید از سوی رسانه‌های آمریکایی دیگر نشان داده‌اند که آمریکا حقیقتا گزینه‌های نظامی علیه کره شمالی را در دست بررسی دارد و برای اجرایی کردن آن آماده است.

ان‌بی‌سی نیوز پنجشنبه شب گزارش داد، آمریکا قصد دارد با موشک‌های توماهاک محل انجام آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی را هدف قرار دهد و این موشک‌ها را از دو ناوشکن خودش مستقر در آب‌های شبه جزیره کره شلیک خواهد کرد.

پنتاگون در این باره گفته، سیاستش این است که درباره عملیات‌های آتی خود بحث نکرده و راجع به سناریوهای احتمالی‌ گمانه زنی‌های علنی انجام نمی‌دهد.

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اظهار داشت: فرماندهان ما همواره همه گزینه‌ها را به منظور محافظت از کشور در مقابل هرگونه احتمالی در نظر می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تعهد ما به دفاع از هم پیمانانمان از جمله کره جنوبی و ژاپن در مواجهه با تهدیدهای بالقوه همچنان مستحکم است.
 
چند مقام اطلاعاتی آمریکا در گفت‌وگو با ان.بی.سی اعلام کرده‌اند، در صورتی که کره شمالی آزمایش هسته‌ای جدیدی را انجام دهد، آمریکا یک حمله پیش‌دستانه با استفاده از تسلیحات غیرهسته‌ای به این کشور انجام خواهد داد.

این واکنش آمریکا در پاسخ به احتمال انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی صورت گرفته که چندی پیش توسط تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده بود.
 
در مقابل رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز جمعه به نقل از این بیانیه گزارش داد: «آمریکا با وارد کردن دارایی های هسته ای راهبردی عظیم خود به شبه جزیره کره که حساس ترین نقطه جهان است، صلح و امنیت این شبه جزیره را به شدت تهدید می کند و شرایط آنجا را به آستانه جنگ می کشاند.»
 
 
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «این امر شرایط خطرناکی ایجاد کرده است که در آن احتمال دارد، هر لحظه یک جنگ هسته ای در شبه جزیره روی دهد و به این ترتیب، صلح و امنیت جهان و به ویژه شمال شرق آسیا را تهدید می کند.»
 
روز جمعه معاون وزیر امور خارجه کره شمالی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به سبب تشدید « چرخه باطلی» از تنش ها در شبه جزیره کره مقصر خواند و گفت: توییت های «تهاجمی و پرخاشگرانه» ترامپ «دردسر ساز» است.
 
به گزارش آسوشیتدپرس از پیونگ یانگ، «هان سونگ ریول» در مصاحبه انحصاری با آسوشیتدپرس در پیونگ یانگ همچنین به آمریکا در خصوص تحریک کره شمالی از لحاظ نظامی هشدار داد و گفت: «‌اگر آنها جنگ را انتخاب کنند، ما به جنگ خواهیم رفت».
 
 North Korean leader Kim Jong Un gives instruction during a simulated test of atmospheric re-entry of a ballistic missile, at an unidentified location in this undated photo released by North Korea's Korean Central News Agency (KCNA) in Pyongyang on March 15, 2016.
 
معاون وزیر امور خارجه کره شمالی خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا با مانورهای نظامی بیاید، آنگاه ما با آن با حمله پیش دستانه کره شمالی مقابله خواهیم کرد.»
 
وی افزود: «ما از بازدارندگی هسته ای قدرتمندانه ای برخورداریم و مطمئنا در مقابل حمله پیش دستانه آمریکا دست به سینه نخواهیم نشست.»
 
هان سونگ ریول درباره احتمال انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی گفت: «آن چیزی است که ستادهای فرماندهی ما درباره‌اش تصمیم می گیرند.»
 
معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: «در هر زمان و هر مکان که ستاد فرماندهی ضروری بداند، این آزمایش انجام خواهد شد.»
 
در همین راستا، رئيس جمهور آمريکا گفته بود: «اگر چين در برخورد با کره شمالي کاري از پيش نبرد آمريکا با متحدانش مي توانند».
 
ترامپ افزود: کره شمالي يک مشکل است و بايد به اين مشکل توجه و رسيدگي کرد.
 
ترامپ پيش از اين هم اعلام کرده بود، بدون کمک چين نيز مي تواند بحران کره شمالي را حل کند.
 
کره جنوبي هم ديروز اعلام کرد، واشنگتن پيش از حمله احتمالي به کره شمالي با سئول مشورت خواهد کرد.
 
«لو کانگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفته است، پکن با استفاده از قوای نظامی برای حل مشکلات موجود در منطقه مخالف است.
 
چين در واکنش به اين اظهارنظرها هشدار داده، استفاده از نيروي نظامي و زور نمي تواند تنش در شبه جزيره کره را حل و فصل کند.
 
وزير خارجه چين افزود: موضع دولت چین در این باره، گفت وگو و استفاده از راهکارهای سیاسی برای رسیدن به صلحی پایدار و پاکسازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای است و همچنان فرصت براي بازگشت به ميز مذاکره وجود دارد.
 
خبرگزاری رویترز نیر گزارش داد، با بالا گرفتن تنش ها در روابط آمریکا با کره شمالی و روسیه، سرمایه گذاران به بازارهای امن و بدون ریسک روی آورده اند، قیمت طلا که دیروز حدود 2 درصد افزایش یافته بود، امروز تا بالاترین رقم پنج ماه اخیر رشد کرد.
 
گفتنی است، مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح اتمی کره شمالی با شرکت شش کشور آمریکا، کره شمالی، کره جنوبی، چین، روسیه و ژاپن از دسامبر سال ۲۰۰۸ در پی آزمایش اتمی کره شمالی متوقف شد و تلاش ها برای انجام دوباره این نشست بی نتیجه مانده است.
 
تعداد بازدید : 717
تعداد بازدید : 153



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۳۷
لازم است کره شمالی یک گوشمالی حسابی شود. دم آمریکا گرم
درود بر کره شمالی. پرچمش بالاست
احتمال جنگ هسته ای بعیده. چون در اینصورت نابودی کره جنوبی حتمیه
به این میگن کشور آمریکا ستیز و نترس. دمش گرم

منفی ها رو بکوبونید که به نظر یک کدومتون هم اهمیت نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
همچنین نظر شما برای کسی اهمیت ندارد
خوبه
امریکا به کره شمالی حمله نمیکنه چون سلاح اتمی داره.لطفا تحلیل آبکی نزارید.اینا شبیه شیر پیری هستند که گاوهای مریض گله رو شکار میکنند تا به بقیه چنگ و دندون نشون بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
از کجا چنین اطمینانی به بعضیها دست میده؟
دیگه وقت عمل فرا رسید. هر کی زودتر اون یکی رو بترکونه، برندست!
بنده به شخصه از نابودی نسل بشر (البته همه با هم) با وقوع یک جنگ هسته ای تمام عیار استقبال میکنم
کره شمالی جزو قدرت های موشکی است تابی؟ببینم قدرت موشک هایش چقدر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
نه. تو قدرت موشکی هستی خوشمزه
خیال کردند حالا به سوریه موشک پرتاپ کردند کره شمالی هم مانند سوریه هستش
این ها از گذشته خود درس نمیگیرند و فکر میکنند مانند سابق قدرت اول دنیا هستند
بتصور من آب از آب تکان نمیخوره،یک چندتا موشک هم به کره میزنه،چین جهت حفظ امنیت در منطقه وساطت میکند و...تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
همون خنگول کاملا برازنده ته. کره شمالی، سوریه نیست
بلاشک اتفاقاتی عظیم در راهه . کاملا میشه احساسش کرد وقتی سر پرستی کشور های قدرمند و دیوانه به دیکتاتورهای امثال اردوغان و ایل و ترامپ و افراطی ها سپرده بشه همین میشه . فقط خدا کنه باز ایران عزیز گرفتاره این مصیبت های جنگ نشه
هیچ جا هیچ خبری نیست
بنابر بر تکرار تاریخ میگم
تابناک جان منتشر کن
این رهبر نادان واحمق کره شمالی میخواد کشورشو نابود کنه . وقتی جنگ در بگیره نقشه اش از روی کره زمین پاک میشه .
بهتره فعلا همانجا سرگرم باشند و اميدوارم حالا حالا ها هم سرگرم بمانند.
دم کره شمالی گرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
شییییییییره
امریکا ریسک حمله ب یک کشور هسته ایی رو نمیکنه یعنی فرمانده های ارتش امریکا این اجازه رو بهش نمیدن. چون ممکنه اسراییل ژاپن کره جنوبی و حتی خود امریکا هدف حمله هسته ایی قرار بگیره
جنگ بطور ذاتی چیز خوبی نیست ولی جنگی که بتونه آمریکا رو تضعیف کنه و منافع و اون رو تهدید یا از بین ببره از هزار صلح بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
دمت گرم
ای مرتیکه پدرسوخته آخر یک جنگی راه مندازه
مطمن باشید آزمایش بمب مادر در افغانستان برای کره شمالی بوده . دنیا رو در گیر خواهند کرد این 2 احمق .
خدا کنه امریکا بزنه له کن این کشور کمونیستی ک ب مردم خودشم هم ظلم میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
به دعای گربه سیاهه، بارون نمیاد
مطمئن باشید در عرض نیم ساعت کره شمالی با خاک یکسان است و حتی یک ترقه هم به آمریکا نمیرسه.الکی ابر قدرت دنیا نیس
ترامپ بزن اون دکمه رو . بزن نابودشون کن لعنتی ها رو
به امید خدا دست خدا از استین شیطان بزرگ شیطان بزرگتر را نابود خواهد کرد و سپس کره شمالی مثل عراق متحد ایران خواهد شد.
شك نكنيد اكثر فرماندهان كره شمالي ، خريداري شده اند
نمی دونم کدوم خوبه ، کدوم بده
اما با این اوضاعی که هست، حداقل وجود کره شمالی برای ایران که خوبه
اژدهاي حفته از نظر اقتصادي بيدار شده اما ايا بيدار كردن نظامي ان عاقلانه است. در حاليكه هنوز خاورميانه نا ارام بوده و منابع انرژي كاملا دست امريكا نيست.
جنگی در کار نیست امریکا فقط قصد داره بین دو کشور برادر کره شمالی و جنوبی و همچنین ژاپن و چین همیشه روابط تیره و تار باشه
جهالت داره طغیان میکنه حالم از آدم بودنم بهم میخوره
به امید روزی که تمام دنیا در صلح و صفا زندگی کنند زیر يه پرچم به صورت دمکراتیک و فدرال با احترام همه به هم و تحت حکومت همه گیر اسلام ناب محمدی
امریکا هیچ غلطی نمیتونه انجام بده
یادمه از زمانی که بچه بودم وحوصله ام که سر میرفت با باز کردن تلویزیون بادیدن کارتون های ژاپنی وامریکایی کلی خوشحال میشدم. وفیلم های امریکایی ژاپنی یا کره جنوبی که خوب میدونید بازار های فرهنگی هنری دنیارا به تصرف دراورده اند حالا محصول کره شمالی چیه امریکا نباید زیاد سربه سر این احمق ها بگذاره مثل مردی که با یک بچه سروکله بزنه اخه کره شمالی عرضه داره کارتونی مثل سند باد یا پینو کیو یا فیلمی مثل جومونگ تولید کنه که کل مردم دنیارا با تماشای انها بکشونه واقعا وقاحت هم حدی داره اخه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار