بازدید 2983

افزایش 2.4 درصدی تجارت جهانی در سال 2017

سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرد که در سال جاری تجارت جهانی 2.4 درصد افزایش یابد و از شرایط سخت سال 2016 فاصله گیرد.
کد خبر: ۶۸۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 13 April 2017
سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرد که در سال جاری تجارت جهانی 2.4 درصد افزایش یابد و از شرایط سخت سال 2016 فاصله گیرد.

به گزارش فارس، در گزارش سازمان تجارت جهانی آمده است رشد اقتصاد جهانی از زمان بحران اقتصادی (سال 2008) نامتوازن شده اما برای نخستین بار طی چندین سال گذشته امسال تجارت جهانی شرایط متوازن‌تری خواهد داشت که این مساله می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را افزایش داده و همچنین ظرفیت تجاری جدید اضافه کند.

سازمان تجارت جهانی همچنین هشدار داد که شوک‌های سیاسی می‌تواند به راحتی این گرایش مثبت را تغییر دهد.

سازمان تجارت جهان اعلام کرده است مسیرهای نامشخص اقتصاد جهانی و نیز فقدان شفافیت درباره اقدامات دولت‌ها بر برنامه‌های مالی و سیاست‌های تجاری خطر فعالیت‌‌های تجاری را افزایش می‌دهد.

براساس این گزارش، افزایش تورم منجر به بالا رفتن نرخ بهره و نیز شرایط سخت سیاست مالی می‌شود و نیز اعمال اقداماتی تعرفه‌ای برای محدود کردن تجارت می‌تواند مبادلات تجاری را طی دو سال آینده کاهش دهد.

براساس گزارش WTO تجارت جهانی در سال 2016 تنها 1.3 درصد افزایش یافته که بسیار پایین بود و آهنگ بسیار کندی را از زمان بحران اقتصادی در سال 2008 تاکنون داشته است.

رابرتو آزردو رئیس سازمان تجارت جهانی همچنین گفت: افزایش اندک تجارت جهانی در سال گذشته بیشتر به دلیل عملکرد پایین بازارهای نوظهور بود که بیشتر واردکننده بودند. در سال 2018  پیش‌بینی می‌شود که میزان تجارت جهانی بین 2.1 تا 4 درصد رشد داشته باشد.

صندوق بین‌المللی پول سیگنال‌های مثبتی را بر تجارت جهانی داشته مبنی بر اینکه اقتصاد جهانی بعد از 6 سال ناامیدکننده شرایط بهتر خود را باز می‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار