بازدید 10449
۳

اهداف آلمان از اعزام نیرو به سوریه و عراق +ویدیو

وزارت کشور آلمان گزارش داد، علاوه بر کسانی که برای جنگ با داعش به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان پیوسته اند، بیش از 200 تن دیگر هم برای مبارزه با داعش در کنار شبه نظامیان کُرد به عراق و سوریه رفته اند. تحلیلگران بر این باورند، یکی از اهداف اصلی آلمان از اعزام نیرو به عراق و سوریه، تحت فشار قرار دادن ترکیه از جانب کردهاست.
کد خبر: ۶۸۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 11 April 2017
وزارت کشور آلمان گزارش داد، علاوه بر کسانی که برای جنگ با داعش به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان پیوسته اند، بیش از 200 تن دیگر هم برای مبارزه با داعش در کنار شبه نظامیان کُرد به عراق و سوریه رفته اند.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از سایت دویچه وله، 69 تن از 204 شهروند آلمانی که به نیروهای کُرد در سوریه و عراق پیوسته اند، اصالتا آلمانی هستند. از این تعداد، 102 تن به این کشور بازگشته اند. بیشتر کسانی که از آلمان برای جنگیدن در کنار کردها به عراق و سوریه رفته اند، تبعه ترکیه هستند.
 
«اولا» جلپکه نماینده حزب چپ مجلس آلمان با استناد به پاسخ دولت این کشور در صفحه اینترنتی خود اعلام کرده است: «شمار بسیاری از شهروندان اروپایی به منظور مبارزه با داعش به یگان های مدافع خلق پیوسته اند.»
 
 
 
بنا بر گزارش وزارت کشور آلمان، بیشتر کسانی که از آلمان برای جنگیدن در کنار کردها به سوریه و عراق رفته اند، وارد صفوف نیروهای یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زنان کرد سوریه شده اند.
 
آلمان اعلام کرده، کسانی که به مناطق تحت نیروهای داعش رفته اند، بازجویی می کند، ولی افرادی را که وارد صفوف نیروهای کرد در عراق و سوریه شده اند، تحت تعقیب قرار نمی دهد.
 
تحلیلگران بر این باورند، یکی از اهداف اصلی آلمان از اعزام نیرو به عراق و سوریه تحت فشار قرار دادن ترکیه از جانب کردهاست. باید توجه داشت که شماری از این نظامیان به مناطق کردنشین دو کشور عراق و سوریه اعزام شده اند و در آنجا مشغول آموزش نیروهای کرد و هدایت عملیاتی آن ها هستند.
 
لازم به یادآوری است، در پی اقدام آلمان مبنی بر لغو گردهمایی کمپین «آری» برای رفراندوم پیش ‌روی در ترکیه و تنش های شدید میان دو کشور، اردوغان برلین را به کمک به گروه‌های «تروریستی» متهم کرد.
 
چندی پیش اردوغان مدعی شده بود که خبرنگار بازداشت شده روزنامه «دی‌ولت» جاسوس آلمان و از اعضای پ.ک.ک است و برلین را به حمایت از پ.ک.ک و کردها در مقابل ترکیه متهم نمود.
 
به نظر می رسد، دولت آلمان پس از تیره شدن روابط برلین ـ آنکارا قصد دارد با حمایت از کردهای عراق و سوریه و همچنین کردهای ساکن در ترکیه، دولت این کشور را در شرایطی قرار دهند که تماما مشغول مسائل داخلی و امنیتی خود در منطقه شود؛ بنابراین، اعزام نیروهای آلمانی به سوریه و عراق را نیز بر همین اساس باید ارزیابی کرد.
 
ذکر این مهم لازم است، شمار بسیاری از این افراد کرد ساکن آلمان هستند که جمعیت آن ها بین 650 تا 800 هزار تن برآورد شده است. ترکیه در دهه های ۱۹۶۰ و ۷۰ میلادی بسیاری را برای کار به غرب اروپا فرستاد، ولی دولت ترکیه این را اعلام نکرد که یک پنجم آنها کُرد و بیشتر آنها از مناطق کردنشین ترکیه بودند.
 
علاوه بر کردهایی که در دهه ۶۰ و ۷۰ وارد اروپا و خصوصا آلمان شده اند، به دنبال تنش های جدید در مناطق کردنشین این کشور، تعداد دیگری به اروپا رفته اند.


تعداد بازدید : 92
تعداد بازدید : 21
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳
اهداف آلمان حرف درستی نیست اهداف امریکا درست است زیر آلمان مستعمره امریکا است . امریکا با تقویت ترورسم آمثال داعشو... می خواهد کردستان را به یک اسرائیل جدید تبدیل کند. از سوی دیگر شمال سوریه را می خواهد به کمک ترکیه از سوریه جدا کند سناریو قبلی امریکا به شکست منتهی شده و این یک سناریو جدید است
آلمانیهای امروزی فرزندان فاشیستهای نازی هستند که جنگ دوم جهانی را سبب شدند و باعث کشتار میلیونها انسان شدند
اروپا همواره تروریست ها را به عنوان آلت و چماق و نیروی مزاحم نگه داشته است و بهتر است بگوییم تروریست پروری از اولویت اصلی اروپا هست ولی مطمئن هستم که نتیجه عاید آنها نخواهد هرچند مسلمان به دست مسلمان کشته خواهد شد و در نهایت تروریست ها از کشورهای مسلمان پاکسازی خواهد شد و در صورت لزوم حامیان نزدیک و همسایگان ترکیه بیشتر متضرر خواهند شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار