بازدید 5721

محاصره کامل یمن در سکوت جامعه جهانی!

کد خبر: ۶۸۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 10 April 2017
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:
 
فجایع تکان دهنده‌ای که مدتهاست در سراسر یمن علیه این ملت مظلوم صورت می‌گیرد، اکنون به پدیده‌ای روزمره و تکراری تبدیل شده و جای تعجب است که اعتراض و مخالفت چندانی را به همراه نمی‌آورد.
 
جنگنده بمب افکن‌های سعودی با پروازهای پرتعداد خود، عملاً سرزمین یمن را شخم زده‌اند و مرتباً سرگرم تکرار همین جنایات در مقیاس وسیع‌تر از گذشته هستند. بمباران مستمر بندر «حدیده» در روزهای اخیر بر شدت و دامنه فاجعه یمن افزوده و عملاً سرزمین یمن را به یک شکنجه گاه بزرگ و سراسری تبدیل نموده است. منابع سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بودند که حداقل 19 میلیون نفر از شهروندان یمنی از قحطی و نابسامانی‌های مرتبط رنج می‌برند ولی بمباران بندر حدیده عملاً همان کوره راه باقیمانده برای امدادرسانی به مردم جنگ زده و در معرض محاصره همه جانبه را نیز مسدود و غیرقابل استفاده کرده است.
 
این یک فاجعه بزرگ انسانی است که وجدان بشریت امروز را در معرض آزمون سخت و سرنوشت سازی قرار داده است. در این کارزار سیاسی - تبلیغاتی، از دشمنان انسانیت و حامیان وقیح تروریسم انتظار نمی‌رود که نسبت به مرگ و زندگی میلیون‌ها شهروند یمنی حساسیتی نشان دهند. چرا که این فجایع دقیقاً توسط آنها و قویاً با همکاری و پشتیبانی همان طیف بدنام صورت می‌گیرد. اکنون سوال این است که آزادگان جهان، ملت‌های مستقل و آزاده و وجدان‌های بیدار بشری چرا ساکتند و اینهمه شرارت و ددمنشی را شاهدند ولی اعتراض و مخالفت و فریادی از آنها به گوش نمی‌رسد؟
 
بیشترین تاثیر سیاسی - تبلیغاتی را رسانه‌های استکباری برعهده دارند که با بمباران تبلیغاتی در هر زمینه‌ای که بخواهند و ماموریت داشته باشند، عملاً فجایع یمن را در معرض سانسور خبری قرار می‌دهند و مانع انتشار و تاثیرگذاری فجایع یمن می‌شوند.
 
اکنون ائتلاف بدنام سعودی سعی دارد با تشدید محاصره دریائی بندر حدیده و بمباران همزمان بقایای تاسیسات بندری، مانع امدادرسانی به مردم مظلوم یمن شود لکن از این همه شرارت و جنایت در سطح رسانه‌ها در مقیاس بین‌المللی خبری نیست بلکه با تمرکز برروی حادثه ادلب و خان شیخون سعی بر این است که جان ده‌ها میلیون نفر از شهروندان مظلوم یمنی که در معرض محاصره و قحطی و مرگ هستند، بی‌ارزش جلوه گر شود و در مقیاس جهانی برای آن حساسیت ایجاد گردد ولی همه می‌دانند که چند روز پس از تجاوزات وحشیانه آمریکا به یک پایگاه هوائی سوریه، اکنون محرز شده است که واشنگتن در این جنایت آشکار در معرض ملامت و پرسشگری برخی هم پیمانان غربی قرار گرفته و حتی در کنگره آمریکا و نزد افکار عمومی این کشور نیز اقدام جنون آمیز ترامپ در معرض سئوال قرار گرفته است.
 
نکته مهم و حیاتی اینکه مستشاران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اطاق جنگ عربستان در جنگ یمن حضوری مستمر و فعال دارند و در نتیجه از تمامی ابعاد جنایات جنگی ائتلاف بدنام سعودی آگاهند. طبعاً در چنین شرایطی سکوت مرگبار غرب و متحدین ریاض، جرمی مضاعف محسوب می‌شود و باید آنها را شرکای جرم آل سعود نامید که عالماً و عامداً درباره جنایات جنگی عربستان سکوت اختیار کرده‌اند و حتی به آل سعود برای گسترش دامنه جنایاتش کمک می‌کنند.
این، برای دنیای اسلام و دنیای عرب در مقطع کنونی بسیار شرم آور است که برخی حکام فاسد و خائن، به نام آنها سیاستگذاری می‌کنند و نرد عشق با صهیونیست‌های اشغالگر می‌بازند اما به طور همزمان برای نابودی ملت‌های مسلمان و عرب، از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند و فضای شرم آوری را به وجود آورده‌اند که موجب شادمانی صهیونیست‌ها شده است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار