بازدید 4405

خطر پذیری تولیدکنندگان ال‌ان‌جی برای حفظ سهم خود در بازار

تولید کنندگان گاز طبیعی مایع (ال ان جی) خودشان را به خاطر عرضه بیش از حد دچار مشکل کرده اند و حالا مواجه شده اند با رقابت بزرگتری ازطرف سایر سوخت ها که ممکن است ان ها را مجبور کند تا ریسک بیشتری کنند و مانند سایر معامله کنندگان اقلام اولیه تجارت کنند.
کد خبر: ۶۸۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ 05 April 2017
تولید کنندگان گاز طبیعی مایع (ال ان جی) خودشان را به خاطر عرضه بیش از حد دچار مشکل کرده اند و حالا مواجه شده اند با رقابت بزرگتری ازطرف سایر  سوخت ها که ممکن است ان ها را مجبور کند تا ریسک بیشتری کنند و مانند سایر معامله کنندگان اقلام اولیه تجارت کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، این مسئله تغییر بزرگی برای بازاری است که مدت ها توسط تولید کنندگان عظیمی مانند رویال داچ شل (RDSa.L) و بی پی (BP.L) تسخیر شده بود. این شرکت ها وارد کنندگن بزرگ دنیا را با حجم ثابت و تحت قرارداد های چند دهه ای که به قیمت نفت LCOc1 بسته شده بود تأمین می کردند.

خطر پذیری تولیدکنندگان ال‌ان‌جی برای حفظ سهم خود در بازار

تولید کنندگان در استرالیا، قطر، روسیه و جاهای دیگر تحت حمایت این معاملات پر سود به زیاده روی در سرمایه گذاری ادامه دادند که این مسئله باعث شده است آن ها با حجم عظیمی از عرضه بدون تقاضا مواجه شوند مخصوصا آن که تقاضا در چین و هند کند تر از آن چه انتظار می رفته است رشد داشته است.

این مسئله همراه با افزایش رقابت از سایر سوخت ها نظیر ذغال سنگ و انرژی های تجدید پذیر باعث شده است که بیش از 70 درصد قیمت های ال ان جی آسیا با کاهش مواجه شود و LNG-AS زیر 6 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) معامله شود که این مسئله باعث افزایش فشار برای اعطای قراردادهایی با انعطاف بیشتر و گزینه های قیمت گذاری بهتر شده است.

روز چهارشنبه «استیو هیل» معاون اجرایی بازرگانی شرقی شل در طی کنفرانس گاز در ژاپن اعلام کرد "بازار ال ان جی به سرعت در حال تغییر است و امروز بدست آوردن قرارداد های بلند مدت و با حجم بالا که به طور سنتی پایه توسعه این صنعت را محکم می کرد، بسیار سخت است.  پروژه های ال ان جی...باید ریسک های بازار بیشتری را بپذیرند"

شرکت جرای ژاپن (JERA) بزرگترین واردکننده ال ان جی و شرکت توتال فرانسه در اقدامی که نشان از آینده قراردادهای گاز دارد قرار است به زودی اولین قرارداد خود را با حجم قابل انعطاف به امضاء برسانند که قیمت های آن مبتنی بر قیمت روز ال ان جی آسیا است.

روز چهارشنبه «هیروکی ساتو» سرپرست ارشد معاملات سوخت «جرا»در مصاحبه ای با رویترز در کنفرانس گازتک این معامله قریب الوقوع را تأیید کرد. او گفت "هیچ جنگ قیمتی وجود ندارد اما واضح است که رقابتی در راه است تا یک ساختاری ایجاد شود که پاسخگوی تقاضا های گوناگون خریدار باشد"

شرکت توتال هنوز در اینباره اظهار نظری نکرده است.

چیز دیگری که تغییر خواهد کرد این است که متخصصان تجارت یعنی کسانی که اقلام اولیه را از تولید کنندگان خریداری می کنند تا با سود به وارد کنندگان بفروشند و کسانی که تا حالا نقش کمتری در ال ان جی به نسبت ذغال سنگ و نفت داشته اند در حال وارد شدن به گود هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر