بازدید 3624

کشف گور دسته‌جمعی در دیالی عراق

کد خبر: ۶۸۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 03 April 2017
پایگاه‌های اجتماعی وابسته به حشد شعبی عراق تصاویری از یک داعشی را منتشر کردند که اعترافات وی به کشف یک گور دسته جمعی از قربانیان این گروه در استان دیالی کمک کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، تیپ ۱۱۰ حشد شعبی عراق اعلام کرد، این گور دسته‌جمعی در اطراف منطقه "السعدیه" در استان دیالی واقع و متعلق به یورش داعش به مناطق گسترده‌ای در عراق در ژوئن ۲۰۱۴ است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس چند ماه قبل اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق به کشف و تعیین مختصات ۷۲ گور دسته‌جمعی با حدود ۵۲۰۰ تا ۱۵ هزار جسد شده که داعش آنها را در عراق و سوریه رها کرده است، شدند.

این خبرگزاری تاکید کرد، این گورها که مختصاتشان از طریق تحقیقات میدانی و بررسی تصاویر و مصاحبه با افراد نجات یافته تعیین شد، تنها بخش کوچکی از آثاری هستند که داعش از خود برجای گذاشته‌اند.

از سوی دیگر یک منبع پزشکی در نینوا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق از کشف ۲۰ جسد زن و کودک که به دست داعش اعدام شده بودند در جنوب این استان خبر  داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: بیمارستان منطقه القیاره در جنوب موصل جسد ۲۰ زن و کودک را تحویل گرفت. این زنان و کودکان هنگام فرار از بخش غربی موصل توسط داعش اعدام شدند.

به گفته منبع مذکور این اجساد توسط یک گروه امنیتی در نزدیکی قیاره کشف شدند.

منبع یاد شده ادامه داد: برخی از این اجساد از بین رفته بودند به همین دلیل در همان محلی که توسط داعش اعدام شده بودند، دفن شدند.

ده‌ها غیرنظامی فراری از پایگاه‌های داعش یا قربانی مین‌هایی شدند که توسط داعش کار گذاشته شده بودند و یا به اتهام ترک کردن مناطق تحت کنترل داعش و یا همکاری با نیروهای امنیتی عراق اعدام شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار