بازدید 7317

50 میلیارد یورو، تاوان برگزیت

اتحادیه اروپا، انگلستان را برا ی جدایی از اتحادیه جریمه نخواهد کرد اما این جدایی 50 میلیارد یورو هزینه بر روی دست انگلستان خواهد گذاشت.
کد خبر: ۶۷۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ 25 March 2017
اتحادیه اروپا، انگلستان را برا ی جدایی از اتحادیه جریمه نخواهد کرد اما این جدایی 50 میلیارد یورو هزینه بر روی دست انگلستان خواهد گذاشت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، رئیس کمیسیون اروپا ژان کلود یانکر اذعان کرد، انگلستان باید خود را برای پرداخت 50 میلیارد یورو، برای جدایی از اتحادیه آماده کند. یانکر افزود، بروکسل قصد مجازات انگلستان ندارد ولی به دنبال جلوگیری از اثر دومینوار این جریان بر کشورهای دیگر است.

50 میلیارد یورو، تاوان برگزیت

همچنین به بی بی سی گفت: "ابتدا باید تعهدات انگلستان به‌صورت علمی محاسبه‌شده و سپس باید جرائم نقدی پرداخته شود". جریمه نقدی در حدود 50 میلیارد یورو یا 62 میلیارد دلار هست.

یانکر خاطرنشان کرد، در این جریان فقط یک پرداخت نقدی که در تعهدات سابق بین دولت و پارلمان انگلیس وجود داشته باید پرداخت گردد و هیچ تحریم، مجازات و هیچ‌گونه عواقب بعدی گریبان گیر انگلستان نخواهد شد.

کمیسر اتحادیه اروپا گفت، "این یک شکست و یک تراژدی است. من غمگین خواهم بود، همانند زمانی که رفراندوم در بریتانیا صورت گرفت".

همچنین افزود، هنگام مذاکره با انگلیس من فردی جدی خواهم بود. ما در یک مسیر دوستانه و عادلانه مذاکره خواهیم کرد اما ما ساده لوحانه عمل نخواهیم کرد. وی افزود، اتحادیه اروپا از منافع اروپایی‌های ساکن در انگلستان و انگلیسی‌های ساکن در قاره اروپا دفاع خواهد کرد.

"من به‌شدت حافظ حقوق افراد ساکن در انگلستان و انگلیسی‌های ساکن در قاره اروپا هستم و این کار برای احترام به کرامات انسانی است."

انتظار می رود که ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، در 29 مارس به طور رسمی جدایی از اتحادیه اروپا را به بروکسل اعلام کند.

این جدایی روندی 2 ساله خواهد داشت که در پی آن، در مارس 2019 اعضای اتحادیه از 28 به 27 عضو تقلیل خواهد یافت. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر