بازدید 5494

چگونه باهیجان ازسختیهای زندگی عبورکنیم؟

کد خبر: ۶۷۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 18 March 2017
"هیجان مثبت" از جمله مواردی است که برخ ی از روانشناسان برای پشت سر گذاشتن سختی ها و بزنگاه های دشوار زندگی بر آن تاکید دارند.

به گزارش میزان، "هیجان مثبت" از جمله مواردی است که برخ ی از روانشناسان برای پشت سر گذاشتن سختی ها و بزنگاه های دشوار زندگی بر آن تاکید دارند.
 
دکتر پریناز بنی سی، روانشناس تربیتی و استاد یار دانشگاه درباره مثبت اندیشی به عنوان قدم اول در کمک به روبرو شدن با سختی های زندگی، اظهار داشت: هیجان ها در زندگی هر فرد بارها تکرار میشوند. هیجان ها هم بعد مثبت دارند و هم بعد منفی؛ بعد مثبت آن عشق، امید و علاقه است و بعد منفی، افسردگیری، عدم امیدواری و ناامیدی است.

این روانشناس تربیتی، درباره تشریح  هیجان مثبت اظهار کرد: هیجان مثبت بیانگر این است که ما بتوانیم اطرافیان را تشویق یا حمایت کنیم. به آنها قدرت داده و عزت نفس بدهیم تا بتوانند به خودشان امیدواری بدهند. ما در بحث روانشناختی می بینیم که خیلی اوقات افرادی با بیماری های نادر که از زندگی ناامید شدند و دکتر جواب منفی به آنها داده، توانسته اند با امید وضعیت قبلی و سلامتی شان را به دست آوردند.

بنی سی بر انرژی و امیدواری که افراد می توانند داشته باشند، تاکید کرد و افزود: این امیدواری در بهبود سلامت اشخاص موثر است. سلامت روانی و سلامت جسمی جدا از هم نیستند و به سلامت عمومی فرد کمک می کنند. ضرورت دارد در برخورد با افرادی که بیمار هستند در قدم اول به خودمان انرژی مثبت بدهیم، یا انگیزه و امیدواری داده و صبر داشته باشیم. هر قدر سعی و تلاش داشته و انرژی خوبی به خود و اطرافیان بدهیم، تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت .

وی در پایان از خانواده ها خواست در شرایط سخت زندگی، امید به خدا را فراموش نکنند و با پشتکار بیشتر از هر شکستی نهراسند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر