بازدید 12422

شکارچی موشک‌های بالستیک آمریکا در راه است

کد خبر: ۶۷۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 17 March 2017
منابع نظامی روسیه از آماده شدن زیردریایی اتمی چند منظوره روسیه که تحلیلگران از آن به عنوان قدرتمندترین زیردریایی اتمی یک دشمن بالقوه یاد می‌کنند، خبر داده است.

به گزارش فارس، یک مقام نظامی روسیه اعلام کرده است که دومین زیردریایی اتمی این کشور به نام «کازان» تا سی‌ام مارس (دو هفته دیگر) به آب انداخته می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس» ساخت زیردریایی چند منظوره کازان در صنایع کشتی سازی شهر بندری سورداوینسک از سال 2009 شروع شد و دومین زیر دریایی کلاس «یاسن» و اولین نمونه ارتقاء یافته تحت پروژه « 885M» است.

یک مسئول این صنایع کشتی سازی روسیه نیز اعلام نمود که زیر دریایی یاد شده سال 2018 وارد نیروی دریایی این کشور می‌شود.

وبگاه آمریکایی «وار ایز بورینگ» ویژه امور نظامی در این زمینه نوشت: در صورت عملیاتی شدن، کازن توانمندترین زیردریایی است که نیروی دریایی آمریکا تاکنون با آن مواجه شده است.

«مایکل کافمن» تحلیلگر مرکز تحقیقات بر نیروی دریایی روسیه در این باره گفت: «این شاید قدرتمندترین زیردریایی اتمی یک دشمن بالقوه باشد.»

کارشناس یادشده در توصیف زیردریایی جدید روسیه و پروژه‌های آن‌ها نوشت: «پروژه 885 برگرفته از طراحی زیردریایی‌های سابق این کشور هستند. زیردریایی‌های ساخته شده در این پروژه مجهز به موشک‌های ضد زیردریایی و امکان حملات سطحی هستند و قادرند 32 موشک‌ کروز (SS-N-27/30 Sizzler) یا (SS-N-26) را حمل کنند.
 
زیر دریایی کلاس یاسن

این نشریه در بخشی دیگر نوشت: روسیه قصد دارد در مجموع هفت زیردریایی 885M تولید نماید.از سویی دیگر این کشور در مسیر توسعه زیردریایی تهاجمی برای شکار موشک‌های بالستیک زیردریایی نیروی دریایی آمریکاست.

در انتهای این تحلیل آمده است: روس‌ها بی‌شک مهارت‌های فنی توسعه زیردریایی های کلاس تهاجمی  را دارند و تنها ابهام امکان مالی آن‌ها برای سرمایه گذاری در این مسیر است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر