بازدید 1607

سه چهارم رای دهندگان فرانسوی انصراف فیون را می‌خواهند

بر اساس یک نظرسنجی سه چهارم رای دهندگان فرانسوی می‌خواهند فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری محافظه کاران این کشور از رقابت برای ریاست جمهوری کنار بکشد.
کد خبر: ۶۷۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 17 March 2017

بر اساس یک نظرسنجی سه چهارم رای دهندگان فرانسوی می‌خواهند فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری محافظه کاران این کشور از رقابت برای ریاست جمهوری کنار بکشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نتیجه نشان از آن دارد که رسوایی‌های مالی که اخیرا گریبان فرانسوا فیون، نخست وزیر سابق فرانسه و کاندیدای ریاست جمهوری محافظه کاران این کشور را گرفته ضربه بدی به وجهه او وارد کرده‌اند.

فیون بعد از متهم شدن به سواستفاده از بودجه دولتی به دلیل منصوب کردن همسر و فرزندانش در شغلهای غیرواقعی، هدف تحقیقات رسمی قرار گرفته است.

این تحقیقات در عین حال بعد از فاش شدن این که فیون دو دست کت و شلوار با قیمتی بسیار بیشتر از محدود مجاز تعیین شده برای کاندیداهای ریاست جمهوری به عنوان هدیه دریافت کرده، گسترده‌تر شده است.

فیون 63 ساله که تا چند هفته پیش کاندیدای پیشتاز رقابت ریاست جمهوری فرانسه بود از زمان مطرح شدن این رسوایی‌ها آرای خود را به رقبای اصلی‌اش یعنی مارین لوپن از حزب جبهه ملی و امانوئل ماکرون، کاندیدای ریاست جمهوری میانه‌روی این کشور واگذار کرده است.

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که فیون در همان دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است در تاریخ 23 آوریل برگزار شود، شکست خواهد خورد.

یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه اودوکسا که امروز جمعه انتشار یافت نشان داد که از هر 10 رای دهنده فرانسوی حدود 9 نفر عقیده دارند فیون فرد صادقی نیست و حدود سه چهارم رای دهندگان نیز می‌گویند فیون فردی "متقاعد کننده" یا "مطابق با نگرانی‌های آنها" نیست.

این نظرسنجی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با پرسش از 1006 فرد انجام گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار