بازدید 6037

رسوایی بزرگ ارتشاء، نیروی دریایی آمریکا را تکان داد

کد خبر: ۶۷۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 16 March 2017
نیروی دریایی آمریکا این روزها در پی تحقیق در باره فروش اسرار فوق محرمانه توسط افسران بلندپایه این سازمان در برابر دریافت رشوه های گزاف نقدی و غیرنقدی و امتیازهای غیراخلاقی، دچار یکی از بدترین رسوایی های سال های اخیر شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه «تلگراف» چاپ انگلستان روز چهارشنبه نوشت: مقام ها و افسران بلندپایه نیروهای دریای آمریکا، اسرار نظامی در باره تحرکات ناوها و کشتی های ناوگان هفتم این نیرو را که از حساسیت بسیاری برخوردار است، در مقابل دریافت هزاران دلار رشوه و هدایای غیرنقدی و امتیازهای غیراخلاقی در اختیار فردی معروف به نام «لئوناردو» رئیس یک شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی قرار می دادند.
 
ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا به علت استقرار ناوها، هواپیماهای جنگی و زیردریایی های آن در آب های سرزمینی ژاپن و کره جنوبی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
تلگراف می افزاید: بلندپایه ترین متهم این پرونده یک آدمیرال نیروی دریایی و فرمانده کل ناوگان هفتم به همراه 9 افسر دیگر است که برخی از آنها بازنشسته شده و بقیه از مقام های خود برکنار شده اند.
 
دادگستری آمریکا بر این گمان است که لئوناردو از اطلاعاتی که مقام های نظامی نیروی دریایی آمریکا در اختیار وی قرار می دادند، برای تضمین پیروزی در مزایده ها و مناقصه های ارتش آمریکا و بستن قراردادهایی به ارزش ده ها میلیون دلار سوء استفاده می کرد.
 
بر اساس گزارش ها، لئوناردو یک بار صورتحسابی به ارزش 16 هزار دلار برای پذیرایی از این نظامیان آمریکایی به یکی از رستوران های هنگ کنگ، پرداخت کرده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل