بازدید 3460

جلسه شورای عالی کار برای دستمزد ۹۶ آغاز شد

دویست و شصت و سومین جلسه شورای عالی کار از دقایقی قبل با حضور شرکای اجتماعی به منظور تعیین دستمزد ۹۶ کارگران آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 14 March 2017
دویست و شصت و سومین جلسه شورای عالی کار از دقایقی قبل با حضور شرکای اجتماعی به منظور تعیین دستمزد ۹۶ کارگران آغاز شد.

به گزارش تسنیم، دویست و شصت و سومین جلسه شورای عالی کار از دقایقی قبل به منظور تعیین دستمزد 96 کارگران آغاز شد.

این جلسه از ساعت 15 به صورت غیر رسمی با حضور شرکای اجتماعی برگزار شده است و از ساعت 5 با حضور وزرای کار و تعاون و اقتصاد و صنعت رسمیت پیدا خواهد کرد.

در راستای پیگیری های تسنیم،در این نشست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان رسمی کارگری و کارفرمایی عضو شورای عالی کار حضور خواهند داشت.

پیش از این نمایندگان کارگری و کارفرمایی در توافقی رقم 2 میلیون و 500 هزار تومان را برای تامین سبد معیشت به اجماع رسیده بودند اما در تعیین دستمزد سال آینده این سبد و دستیابی به آن با توجه به شرایط فعلی اقتصاد غیرممکن است.

بنابر این گزارش دولت افزایش دستمزد سال 96 را در شورای عالی کار  مطابق نرخ تورم و حدود  10 درصد اعلام کرده است اما نمایندگان کارگری رقم بیشتری را برای دستمزد سال آینده پیشنهاد داده‌اند و علاوه بر آن برای جبران قدرت خرید و توقف روند نزولی نسبت دستمزد با هزینه‌های جامعه رقمی را در بسته مزدی پیشنهاد داده‌اند.

پیش بینی می شود جلسه امروز مانند سال گذشته تا پاسی از شب به طول بینجامد. با توجه به بررسی های به عمل آمده از پیشنهادات  کارگران و کارفرمایان ودولت به نظر می رسد که دستمزد حدود 12تا14 درصد برای سال 96 افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار