بازدید 5939

تازه‌ترین اقدام عملی بانک مرکزی برای کاسپین

کد خبر: ۶۷۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 14 March 2017
سپرده‌گذاران ۵ تعاونی منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین می‌توانند برای دریافت سپرده‌هایشان به مؤسسه کاسپین مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرانجام بعد از 4 ماه توقف در فرآیند رسیدگی به مؤسسه کاسپین از بانک مرکزی خبر آمد که انتقال دارایی 5 تعاونی از 8 تعاونی منحله در این مؤسسه به نتیجه رسیده و سپرده گذاران این تعاونی‌ها می‌توانند برای دریافت سپرده‌هایشان به کاسپین مراجعه کنند.

معاونت نظارتی بانک مرکزی به‌استناد تفاهم‌نامه‌های تنظیمی میان هیئت‌های تصفیه تعاونی‌های اعتبار منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین با مؤسسه اعتباری کاسپین، اعلام کرد که در حال حاضر دارایی‌های این 5 تعاونی به مؤسسه اعتباری کاسپین تحویل شده و از این پس مؤسسه کاسپین پاسخگوی سپرده‌های تعاونی‌های منحله مذکور خواهد بود.

بنابراین تنها سپرده گذاران 5 تعاونی مذکور می‌توانند سپرده‌های خود را دریافت کنند و کسانی که در تعاونی‌های فرشتگان، پیوند و بدرتوس سپرده دارند کماکان باید منتظر اعلام نتایج تعیین تکلیف و نقل و انتقال دارایی‌های این تعاونی‌ها به کاسپین بمانند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه 1395.11.11 در مورد مؤسسه اعتباری کاسپین به اطلاع می‌رساند این بانک در راستای تکالیف قانونی برنامه پنجم توسعه، قانون تنظیم بازار کار غیرمتشکل پولی مصوب سال 1383 و آیین‌نامه اجرایی این قانون و حسب مفاد مصوبه مورخ 1394.08.05 شورای پول و اعتبار با صدور مجوز مؤسسه اعتباری کاسپین با هدف ساماندهی تعاونی‌های اعتبار فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات، پیوند، بدرتوس و امید جلین مشروط به انحلال آنها موافقت کرد. متعاقباً بعد از انحلال تعاونی‌های یادشده، مجوز فعالیت مؤسسه اعتباری کاسپین با سرمایه 3000 میلیارد ریال در مورخ 1394.12.27 و با هدف ساماندهی تعاونی‌های منحله مذکور صادر شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر