بازدید 5029

استفاده ازتعطیلات نوروز برای تأمل درمیزان موفقیت گذشته

کد خبر: ۶۷۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 14 March 2017
یک مدرس دانشگاه می‌گوید: بی‌تردید تعطیلات نوروز زمان خوبی برای تأمل در میزان موفقیت گذشته و تدارک سازماندهی ذهنی و تبیین اهداف جدید در سال آتی است.

به گزارش فارس، بی‌تردید تعطیلات نوروز زمان خوبی برای تأمل در میزان موفقیت گذشته و تدارک سازماندهی ذهنی و تبیین اهداف جدید در سال آتی است که خانواده و به خصوص جوانان باید از این فرصت مغتنم استفاده بهینه کنند.

وی تصریح کرد: مشخص بودن هدف به تنهایی نمی‌تواند ضامن موفقیت باشد بلکه میزان میل درونی، اراده و جدیت می‌تواند فرد را به آمال و آروزهایش برساند.

وی با بیان اینکه برای تعیین هدف نباید خود سانسوری کرد، افزود: برای رسیدن به موفقیت باید بلند فکر کرد و ایمان داشت که قدرت درون، فراتر از توانمندی‌های جسمی است، به هراندازه که در رسیدن به هدفتان مصمم‌تر باشید می‌توانید به خواسته خود برسید، فرد نباید توانایی خود را دست کم بگیرد و به خودسانسوری دچار شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در مورد اینکه از زندگی چه می‌خواهید با خودتان صادق باشید، ببینید برای رسیدن به کدام یک از اهدافتان حاضر هستید انرژی بیشتری بگذارید نتیجه هر چه باشد بدون شک آن هدف صحیح شماست.

وی با اشاره به اینکه بدون مطالعه و تحقیق نمی توان به موفقیت رسید، افزود: بررسی ابعاد هدف و تحقیق در مورد راه‌های رسیدن به آن از جمله پارامترهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه تحقیق می‌تواند زمان رسیدن به هدف را کوتاه کند.

جعفری تنها گفت: اهداف را نباید با هرکسی در میان گذاشت چرا که افراد منفی‌باف بدون شک با یادآوری سختی‌ها و مشکلات باعث دلسردی و منصرف کردن فرد، در طی کردن مسیر موفقیت خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید آنقدر اهدافتان را در ذهن به تصویر بکشید که نسبت به آنها یک میل و خواست درونی پیدا کرده و به یک وسواس در ذهن شما تبدیل شوند، به طوری که تا به آنها دست نیافته‌اید، آرام ننشینید و با در نظر گرفتن این موضوع که دانش و ایمان کافی برای رسیدن به آرزوهای خود را دارید، شکی نیست که می توانید به تمام خواسته های خود جامه عمل بپوشانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل