بازدید 1671

هلند: اردوغان اظهارات تحریک‌آمیز مطرح نکند

نخست‌وزیر هلند اعلام کرد، اظهارات جنجالی رئیس‌جمهوری ترکیه که هلندی‌ها را با نازی‌ها مقایسه کرده بود، کمکی به تنش‌زدایی در روابط دیپلماتیک دو طرف نخواهد کرد.
کد خبر: ۶۷۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۸ 13 March 2017

نخست‌وزیر هلند اعلام کرد، اظهارات جنجالی رئیس‌جمهوری ترکیه که هلندی‌ها را با نازی‌ها مقایسه کرده بود، کمکی به تنش‌زدایی در روابط دیپلماتیک دو طرف نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک روته، نخست‌وزیر هلند اعلام کرد که کشورش به دنبال تقابل با آنکارا نیست اما در عین حال در صورتی که طرف ترک دست از مطرح کردن چنین اظهارنظرهایی بر ندارد، آمستردام گزینه‌های دیگری را هم مدنظر قرار خواهد داد.

وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در شرایط کنونی به نفع رهبران دو کشور است که در کنار یکدیگر برای کاستن از تنش‌ها اقدام کنند اما مشخص است که در چنین شرایطی ترکیه باید کمک کند و اظهاراتی که اکنون آنها مطرح می‌کنند، کمک‌کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر هلند همچنین خواستار عذرخواهی آنکارا به خاطر اظهاراتی که اخیرا علیه کشورش مطرح کرده است، شد و افزود، اردوغان باید از مطرح کردن اظهارات تحریک‌آمیز پرهیز کند.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه در سفرش به فرانسه اعلام کرد: تا زمانی که هلند بابت اقداماتش عذرخواهی نکند، به فشارها بر این کشور ادامه می‌دهیم.

پیش‌تر، نخست‌وزیر هلند گفته بود، ممانعت از ورود دو تن از وزرای ترکیه به خاک هلند برای حضور در میان رای دهندگان ترک، در واکنش به تهدیدهای دولت آنکارا مبنی بر تحریم هلند بوده است.

نخست‌وزیر هلند افزود که دولت این کشور تلاش‌ مداوم کرد تا از راه دیپلماسی از وخامت روابط با ترکیه کاسته شود اما مقامات ترکیه به تهدید متوسل شدند.

در همین حال،  ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه روز یک‌شنبه از ترکیه خواست تا در حال حاضر از اقدامات تحریک آمیز اجتناب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل