بازدید 3270

فولکس واگن رسما به کلاهبرداری اعتراف کرد

شرکت فولکس واگن رسما به کلاهبرداری،جلوگیری از برقراری عدالت و ارائه اطلاعات تحریف شده اعتراف کرد.
کد خبر: ۶۷۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 12 March 2017
شرکت فولکس واگن رسما به کلاهبرداری،جلوگیری از برقراری عدالت و ارائه اطلاعات تحریف شده اعتراف کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت فولکس واگن رسما به کلاهبرداری، جلوگیری از برقراری عدالت و ارائه اطلاعات تحریف شده اعتراف کرد. این اعتراف بخشی از مصالحه این شرکت با وزارت دادگستری آمریکا در ماه ژانویه است که بر اساس آن فولکس واگن بابت استفاده اش از نرم افزار متقلبانه برای پنهان کردن میزان واقعی آلایندگی خودروهای خود، 4.3 میلیارد دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت می کند.

به گفته سخنگوی فولکس واگن، این اولین باری است که این شرکت آلمانی اعتراف به ارتکاب یک اقدام مجرمانه نزد محکمه ای در یک کشور جهان می کند. فولکس واگن در تلاش است تا با این اقدامات پرهزینه ترین رسوایی صنعت خودروسازی جهان را پشت سر بگذارد.

در سپتامبر 2015 فاش شد که شرکت فولکس واگن به شکلی عامدانه به مدت حداقل 6 سال در مورد میزان آلایندگی واقعی خودروهایش فریبکاری و پنهانکاری کرده است. افشای این رسوایی به اعتبار فولکس واگن در سراسر جهان لطمه زد و موجب شکایت های گسترده از این شرکت در کشورهای مختلف جهان شد.

فولکس واگن در مجموع موافقت کرده که 25 میلیارد دلار در آمریکا برای راضی کردن مالکان خودروها، نهادهای نظارتی محیط زیستی، ایالت ها و دلالان خودرو پرداخت نماید. شرکت همچنین پیشنهاد کرده که حدود 500 هزار خودروی آلوده کننده محیط زیست در امریکا را پس بگیرد و پول آن را به مشتریان پس بدهد.

مانفرد دوئس، وکیل شرکت فولکس واگن این اعتراف را به نمایندگی از هیئت مدیره شرکت در جریان جلسه استماعی در نزد یک دادگاه منطقه ای آمریکا در دیترویت اعلام کرد.

قاضی سین کاکس، ضمن پذیرش اعتراف رسمی شرکت فولکس واگن به ارتکاب 3 عنوان مجرمانه کلاهبرداری، جلوگیری از برقراری عدالت و ارائه اطلاعات تحریف شده، روز 21 آوریل را به عنوان تاریخ صدور جکم مشخص کرد. در این تاریخ دادگاه تصمیم خواهد گرفت که آیا مصاله انجام شده بین دولت آمریکا و شرکت فولکس واگن را بپذیرد یا نه.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر