بازدید 4336

وزیر خارجه ترکیه وارد فرانسه شد

کد خبر: ۶۷۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 12 March 2017
«مولود چاوش اوغلو» که پیش از این مقامات هلندی مانع از فرود هواپیمای وی در این کشور شده بودند شامگاه شنبه وارد فرانسه شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه که قرار است روز یکشنبه در شهر «متز» واقع در شمال شرقی فرانسه سخنرانی کند وارد این کشور شد.

چاوش اوغلو قرار است روز یکشنبه در یک گردهمایی در شهر متز برای ترغیب ترکیه ای تبارهای مقیم خارج به دادن رای مثبت به اصلاحیه قانون اساسی که در آن تقویت اختیارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش بینی شده است، شرکت کند.

این در حالی است که تعداد زیادی از کشورهای اروپایی مانع از برگزاری گردهمایی مشابه شده اند و این مسئله سبب تنش های دیپلماتیک میان آنها و آنکارا شده است، مقامات فرانسه و بخصوص شهر متز گفته اند گردهمایی روز یکشنبه خطری برای نظم عمومی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که کشور هلند پیش از این مانع فرود آمدن هواپیمای حامل چاوش اوغلو در اراضی خود شد. امری که به ایجاد بحران دیپلماتیک بین دو کشور منجر گردید و واکنش شدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را به همراه داشت.

در همین راستا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دولت هلند را «باقی مانده های نازی ها و فاشیست ها» توصیف کرد.

رئیس جمهور ترکیه که در اجتماع هواداران خود در استانبول سخنرانی می کرد؛ گفت: وزیر خارجه ما را از پروازش منع کنید؛ اشکالی ندارد، ولی از هم اکنون به بَعد ببینید پروازهای شما چگونه در ترکیه فرود خواهد آمد.

به دنبال ممانعت دولت هلند از فرود هواپیمای حامل «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در فرودگاه روتردام، کاردار سفارت این کشور در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شد.

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا موقتا تمایلی به بازگشت سفیر هلند به این کشور که در حال حاضر در خارج از ترکیه به سر می برد، ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل