بازدید 6579
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سفر استانی قم مطرح کرد؛

تدابیر رهبری در ستاد اشتغال زایی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است

محور فعالیت ستاد در کشور اشتغال زایی است که طی این سال‌ها، بیش از 300 کارخانه و بنگاه کوچک بر محور ظرفیت‌های بومی ایجاد و ظرف چهار سال گذشته بیش از 360 هزار فرصت شغلی در کشور مهیا کرده ایم که این مشاغل در مناطق محروم بوده و به جامعه ی تحصیل کرده اختصاص داشته است.
کد خبر: ۶۷۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 07 March 2017
محمد مخبر در مراسم افتتاح 14 طرح اقتصادی و زیربنایی بنیاد برکت در استان قم با اعتبار 120 میلیارد ریال اهدایی رهبر معظم انقلاب که با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: با تدابیر رهبری در سال‌های اخیر جهت‌گیری جدی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و امروز در ستاد هیچ کاری که از سه ضلع محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی خارج باشد، نداریم. باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها مشکلات کشور را رفع کرده و شاهد بهبودی شرایط شهرها باشیم.تدابیر رهبری در ستاد اشتغال زایی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است
 
به گزارش «تابناک»؛ وی با تأکید بر پرداخت هزینه درمان بیش از 45 هزار بیمار سرطانی اظهار کرد: محور فعالیت ستاد در کشور اشتغال زایی است که طی این سال‌ها، بیش از 300 کارخانه و بنگاه کوچک بر محور ظرفیت‌های بومی ایجاد و ظرف چهار سال گذشته بیش از 360 هزار فرصت شغلی در کشور مهیا کرده ایم که این مشاغل در مناطق محروم بوده و به جامعه ی تحصیل کرده اختصاص داشته است.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان کشور را در اشتغالزایی مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هر جا ورود کردیم نخستین محور فعالیتمان، اشتغالزایی بوده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نزدیک هزار مدرسه در کشور در حال ساخت داریم که حدود 800 باب از این مدارس تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است، حدود 50 هزار وام قرض الحسنه به مردم مناطق محروم کشور پرداخت شده، حدود200 هزار نفر در مناطق محروم کشور بیمه تکمیلی شده‌اند، 21 هزار خانه در مناطق محروم کشور ساخته‌ایم و 11 بیمارستان نیمه کاره را در حال تکمیل داریم که چهار مورد از آنان تمام شده است.
 
محمد مخبر بیان کرد: همچنین در بنیاد برکت 300 شرکت مدیریت می‌شود که 25 نوع خدمت را ارایه می‌کنند که تمام این خدمات با 40 نیرو انجام می‌شود و اتکای ما بر مردم است و ما تأکید داریم از ظرفیت‌های داخلی کشور کامل استفاده شود. کشور ما از نظر امکانات بالقوه بسیار غنی است.
 
وی با تأکید بر اینکه کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد تصریح کرد: کشوری نیستیم که زیر بار بیکاری 5 میلیون تن گرفتار شود. ما نیازمند نهضت فقرزدایی و اشتغال زایی جدای از مباحث سیاسی هستیم. نهضتی نیاز داریم که مسئولان با تقوای سیاسی تنها خودشان را نبینند؛ در انقلاب و جنگ، خواص و سیاسیون خود را ندیدند و به مردم اتکا کردند و آن اتفاقات عظیم افتاد. آنجا دیدیم تا مردم نیامده بودند، تانک‌ها در کشور جولان می‌دادند و زمانی که مردم آمدند با حداقل امکانات پیشرفت‌های بسیاری داشتیم. امروز هم با ندیدن مردم و ظرفیت‌های داخلی، امکان حل مشکلات نیست؛ ما در کشور خلاقیت، امکانات و انگیزه داریم اما باید به مردم اتکا کنیم.
 
تدابیر رهبری در ستاد اشتغال زایی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است 
 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: امروز می‌شود بدون توجه به محدودیت‌های بین‌المللی، کارهای بزرگی انجام داد. امروز جوانانِ باانگیزه و فعالی در کشور داریم که باید از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده شود. وی ادامه داد: ما تا امروز نزدیک به 200 میلیارد تومان در قم سرمایه‌گذاری کردیم که بخشی از آن در اشتغالزایی و بخشی در زیربنایی بوده است. تا جایی که در اختیار و ظرفیت ستاد بوده، در قم اقدامات جدی انجام دادیم، ولی نیاز است کارگروهی تشکیل و نزدیک به 200 میلیارد تومان دیگر در این شهر در حوزه اشتغال زایی سرمایه‌گذاری شود.
 
وی با بیان اینکه می‌توانیم بیکاری قم را در سه سال آینده به زیر میانگین کشور برسانیم، خاطرنشان کرد: میانگین بیکاری حدود 11 درصد است که اگر همه مشارکت کنیم به زیر 5 درصد می‌رسد.
 
باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها مشکلات کشور را رفع کنیم و شاهد بهبود شرایط شهرها باشیم.
 
در پایان این مراسم نیز از خانواده ی شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون تقدیر و تشکرشد. همچنین رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور در منزل شهیدان (مهدی و مجید زین الدین) یاد و خاطره این شهدای عزیز را گرامی داشتند.

تقدیر رئیس مجلس از خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در رفع مشکلات مناطق محروم

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسیر وفاق ملی در راستای اشتغال زایی باید ایجاد شود، گفت: هر ساله مسائل انتخاباتی و سیاسی داریم و نیاز کشور است اما باید توجه داشت که همه اینها ابزاری برای کار و تولید و توسعه کشور است.
 
علی لاریجانی در مراسم افتتاح طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ـ که صبح امروز در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد ـ با اشاره به افتتاح پروژه‌های بنیاد برکت در قم گفت: یکی از روش‌های هوشمندانه و مدبرانه ای که رهبری در روش کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال‌های اخیر دنبال کردند، همین پایه‌گذاری بود که از طریق منابعی که در امور روشنی در زمینه محرومین مصرف نمی‌شد متمرکز شود و بنیاد محور خدمات رسانی به محرومان باشد.
 
تدابیر رهبری در ستاد اشتغال زایی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است 
وی گفت: اقدامات بنیاد، اموری است که روتین در برنامه ستاد اجرایی است و آنها بسیار با ثمر فعالیت می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما به دنبال ایجاد اشتغال و کارآفرینی باشیم، بسیاری از آبادانی‌هایی که نیاز است دولت بسترسازی کند، خود مردم انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از روستاهای ما، امکانات مختلف وجود دارد و به دلیل نبود چرخه اقتصادی، شاهد مهاجرت مردم هستیم و اگر این چرخه را وارونه کنیم و اقتصاد را محور قرار دهیم شرایط بهتر خواهد شد.

لاریجانی اذعان کرد: در برنامه پنج ساله رویکرد اصلی بر اشتغال زایی قرار داده شده و به دنبال این هستیم که افراد توانمند شوند و بتوانند رشد و توسعه کشور را رقم بزنند.
 
تدابیر رهبری در ستاد اشتغال زایی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است 

وی با تأکید بر اینکه امور اداری کشور در حوزه تولیدگری روان نیست بیان کرد: ما باید زمینه حضور مردم را در مرزهای آبی فراهم کنیم و به همین دلیل نیز رهبری برای سواحل مکران، دستور ویژه داده‌اند و در برنامه نیز بر سرمایه‌گذاری در این محور تأکید کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی اشتباهات در کشور شده که صنایعی در مکان هایی ایجاد شده که آب ندارند؛ بنابراین، باید محور فعالیت‌های خود را تغییر دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر وفاق ملی در راستای اشتغال زایی ایجاد شود، تصریح کرد:  هر ساله، مسائل انتخاباتی و سیاسی داریم و نیاز کشور است؛ اما باید توجه داشت که همه اینها ابزاری برای کار و تولید و توسعه کشور است، به ویژه نباید حرف‌هایی زده شود که تولید و اقتصاد مختل شود. 
لاریجانی خاطرنشان کرد: همه ابزارهای اقتصادی و ملی ما برای این است که تولید راه بیفتد و مشکلات ما حل شود و صادرات افزایش پیدا کند و بقیه موارد لوازم این امر است.

وی افزود: در قم نیز حتما این رویکرد درست است و بارها به مدیران گفته‌ام که باید تلاش بر این محور باشد که مزیت‌های اقتصادی قم فعال شود و صنعت توسعه یابد.

لاریجانی ضمن تقدیر از بنیاد برکت برای اشتغال زایی در قم گفت: گردشگری مذهبی در قم قطب ویژه‌ای است و در زمینه کشاورزی و دامپروری نیز توان خوبی دارد که نیاز است کار جدی شود.
وی تصریح کرد: قم کمبود منابع آبی دارد و باید برای توسعه آبیاری نوین در این شهر فکری جدی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه صنایع در قم بیان کرد: قم راه‌آهن دارد، نزدیک تهران است و در آینده فرودگاه خواهد داشت و باید به توسعه صنایع توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه روستاهای زیادی در قم وجود ندارد، بیان کرد: در هر روستایی غالبا افرادی متمول هستند که مهاجرت کرده اند اما آماده اند سرمایه گذاری برای توسعه روستای خود داشته باشند و باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم.

لاریجانی بیان کرد: باید از مزیت‌های بومی روستاها در راستای اشتغال زایی استفاده کنیم و بتوانیم ظرفیت‌های آنها را فعال کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ستادی برای رفع مشکلات اقتصادی استان در استانداری گفت:  این ستاد، آنچنان که باید، کارآمد نبوده و باید از ظرفیت‌های بنیاد برکت در راستای توسعه اقتصادی و افزایش ماندگاری مردم در روستاها استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: هرکاری بخواهیم انجام دهیم، نیازمند کارگر متخصص هستیم و باید در این زمینه ضعف خود را کاهش داده و آموزش‌ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری در قم در حال افزایش است گفت: این ظرفیت‌ها باید با استفاده از توانمندی بخش خصوصی به کار گرفته شود و سرمایه‌گذاری شده و شاهد توسعه شهر باشیم.
 
لاریجانی تصریح کرد: می‌توانیم برنامه ریزی کنیم که ظرف چند سال آینده، بیکاری در قم کاهش شدید پیدا کند.
وی گفت: اگر بنیاد برکت بخشی از کار در حوزه صنعت باشد، سرمایه‌گذاران جرأت می‌کنند، وارد شوند و با مشارکت برنامه‌ها را جلو ببرند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه بنياد بركت، چتر خود را براي آباداني قم گسترده كند، تصريح كرد: كارگروهي كه پيشنهاد داده شده براي رفع مشكل اشتغال بسيار ضروري است و حتما بايد پيگيري شود تا كارگروه تشكيل شود.
 
 
وي با تأكيد بر اينكه روحيه ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) روحيه كارآفريني در كشور است، افزود: ما آماده ايم هرگونه همكاري در راستاي رفع مشكلات قم و اشتغالزايي در اين شهر را انجام دهيم.
 
دكتر لاريجاني با تقدير از خدمات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و بنياد بركت در كشور گفت: اين مجموعه در كشور خدمات بسياری به مردم داده اند.

این طرح‌های زیربنایی، شامل 6 پروژه‌ی پل و راه‌سازی، 3 پروژه‌ی آب‌رسانی، 4 باب مدرسه و یک باب مسجد بین‌راهی می‌شود و برای ساخت و تکمیل آن‌ها بنیاد برکت حدود 120 میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی افزود: با اجرای پروژه‌های آب‌رسانی با هزینه‌ی 75 میلیارد ریال، اهالی روستاهای محروم ساریه ‌خاتون، دولت‌آباد، گلستانه، نصرتیه، فریدون‌آباد، حسین‌آباد، ونارچ، قلعه‌چم، چاله گنبد و علی‌آباد نیزار به آب آشامیدنی از طریق لوله‌کشی دسترسی پیدا می‌کنند.

پروژه‌های راه‌سازی نیز شامل کوه‌بری، سنگ‌بری و اصلاح پیچ‌های مسیر در سه نقطه، انجام انفجارات در جاده‌ی روستای امام‌زاده اسماعیل، اصلاح دو پیچ در مسیر قاهان - نویس، اصلاح پیچ بین روستای آغلک تا سه‌راهی چاهک در محور قاهان، مشارکت در احداث ابنیه‌ی راه قم - جعفریه و بهسازی مسیر روستای فردو می‌شود که در مجموع برای آن‌ها 22 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

در بخش مدارس نیز 4 مدرسه با مجموع 30 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال احداث و پیش از این تحویل آموزش و پرورش شده است و هم اکنون دانش‌آموزان مشغول تحصیل در آن‌ها هستند.

وی افزود: تکمیل مسجد بین‌راهی در محور قم - جعفریه، دیگر پروژه‌‌ای است که با اختصاص اعتبار یک میلیارد ریالی از سوی بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شده است.





 





تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی