بازدید 8677
۳
سه گزینه‌ دولتی‌ برای انتخابات ریاست جمهوری؛

آیا کاندیدای حمایتی روحانی از پاستور به میدان انتخابات می‌آید؟

شنیده شده است که «محمد باقر نوبخت، حسام الدین آشنا و اسحاق جهانگیری» افرادی هستند که در بررسی های دولتمردان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات پیش روی مناسب دانسته شده اند و قرار بر این شده در صورت توافق با اصلاح طلبان برای معرفی کاندیدای ثانی یا آلترناتیو، یکی از این افراد به عنوان کاندیدا در کنار «حسن روحانی» در انتخابات پیش روی باشند.
کد خبر: ۶۷۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 06 March 2017
هرچند شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، بحث کاندیدای ثانی را برای کمک به «حسن روحانی» در انتخابات اردیبهشت ماه مطرح کرده است و تلاش این شورا هم بر راهی کردن یک اصلاح طلب به میدان رقابت های انتخاباتی است، به تازگی زمزمه هایی مبنی بر ورود دولتمردان به عرصه انتخابات به عنوان کاندیدای کمکی روحانی شنیده می شود.

به گزارش «تابناک»؛ به تازگی دولتمردان در اظهاراتی پراکنده و البته هماهنگ وارد بحث ورود کاندیدای ثانی ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان به کارزار رقابت های پیش رو شده اند و در مصاحبه ها و سخنرانی هایشان در این باره اعلام موضع می کند. سخنان آنها اما یک تفاوت اساسی با مواضع اصلاح طلبان دارد و آن اینکه ابراز می کنند که اعتقادی به معرفی کاندیدای ثانی ندارند.

شنیده ها هم حاکی از این است که رئیس دولت یازدهم هم اعتقادی به ورود یک یا چند کاندیدای اصلاح طلب به عنوان کاندیدا یا کاندیداهای ثانی، پوششی و آلترناتیو ندارد و بر این باور است که به تنهایی می تواند در مناظره ها از پس رقیبان برآید و البته با توجه به عملکرد دولت رأی لازم را هم دارد! اما طبق خبرهای رسیده، در مشورت هایی که با حلقه اطرافیانش داشته است آنها نفس ورود کاندیدای ثانی و آلترناتیو را بد ندانسته و آن را فرصتی برای پیش بینی هرگونه اتفاق غیر منتظره انتخاباتی خوانده اند.

بنابراین، گفته می شود در این رایزنی ها در نتیجه دلتمردان به این تصمیم رسیده اند که به جای ورود یک یا چند اصلاح طلب به صحنه انتخابات به عنوان کاندیدای پوششی یا آلترناتیو، انتخاب کاندیدای ثانی از دایره دولتمردان باشد، نه از جانب اصلاح طلبان.

شنیده شده است که «محمد باقر نوبخت، حسام الدین آشنا و اسحاق جهانگیری» افرادی هستند که در بررسی های دولتمردان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات پیش روی مناسب دانسته شده اند و قرار بر این شده در صورت توافق با اصلاح طلبان برای معرفی کاندیدای ثانی یا آلترناتیو، یکی از این افراد به عنوان کاندیدا در کنار «حسن روحانی» در انتخابات پیش روی باشند.

در هر حال دولتمردان نامبرده سه گزینه ای هستند که از آنها به عنوان کاندیدای احتمالی نامبرده می شود. در این میان، اما شانس «اسحاق جهانگیری» برای انتخابش به عنوان کاندیدای پوششی روحانی، از سایرین بیشتر است، چون معاون اول دولت یازدهم هم دولتمرد به شمار می رود و هم اصلاح طلب. از طرفی جهانگیری، یکی از افراد مطلع از شرایط کشور است که به واسطه وزارت، معاون اولی، مسئولیت های دولتی و ... به آمار و ارقام دسترسی دارد و می تواند در مناظره ها همراه و کمک خوبی برای روحانی به شمار آید.

البته انتخاب معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه ـ که سابقه نمایندگی مجلس در ادوار سوم تا ششم مجلس شورای اسلامی و معاونت پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد و البته هم اکنون سخنگوی دولت نیز هست و همچنین در نظر گرفتن رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری که سبقه امنیتی و اطلاعاتی دارد ـ برای کاندیداتوری احتمالی نشان می دهد، این انتخاب ها با فکر و مشورت بوده و کسانی برگزیده شده اند که دسترسی خوبی به آمار و اطلاعات دارند و از قدرت پاسخگویی به رقیبان و پاسخ خواهی از آنان برخوردارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
هیچ یک از افراد نامبرده شده ، صلاحیت را از دیدگاه ما اصلاح طلبان ندارند. البته ، جهانگیری تا حدود ضعیفی مناسب است. دو نفر دیگر ، با ما نیستند.
تابناک عزیز لطفا اینقدر از کلمه های ثانی و آلترناتیو استفاده نکن ، همین که بگی پوششی کافیه
این روحانی رای نمیاره این همه تو سر و مغزتون نزنید چون پشتوانه مردمی نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار