بازدید 9808

سرقت توتال از یمن، با همراهی عربستان

یک کارشناس اقتصادی یمنی، مدعی است که عملیات شرکت توتال فرانسه در منطقه خرخیر (Kharkhir)، مقادیری نفت به سرقت برده است و این اقدام از طرف عربستان سعودی و منصور هادی رئيس جمهور برکنار شده یمن صورت گرفته است. وی به عنوان رهبر شناخته شده در سطح بین المللی، باور دارد که این عمل را در دامنه قدرت خود انجام داده است.
کد خبر: ۶۷۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 04 March 2017
یک کارشناس اقتصادی یمنی، مدعی است که عملیات شرکت توتال فرانسه در منطقه خرخیر (Kharkhir)، مقادیری نفت به سرقت برده است  و این اقدام از طرف عربستان سعودی و منصور هادی رئيس جمهور برکنار شده یمن صورت گرفته است. وی به عنوان رهبر شناخته شده در سطح بین المللی، باور دارد که این عمل را در دامنه قدرت خود انجام داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، به گفته منابع مذکور همزمان با بالا گرفتن جنگ داخلی یمن، ذخایر نفت این کشور در حال تبدیل شدن به یک نقطه تنش‌زا بین رهبران برکنار شده یمنی و حامیان عربی خود، و حوثی ها می باشد.

سرقت توتال از یمن، با همراهی عربستان

محمد عبدالرحمن شرف الدین روز سه شنبه به خبرگزاری فارس از ایران گفت: " عربستان با همکاری شرکت نفتی فرانسوی «توتال» پایگاهی نفتی در منطقه جنوب جنوب استان الخرخیر ( از توابع منطه نجران)در مرز یمن تاسیس کرده و آماده بیرون کشیدن ذخایر نفتی از یمن شد. 63 درصد از نفت یمن توسط عربستان و به واسطه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و دار و دسته مزدور وی به سرقت می رود."

در سال 2014، کریستف دومارژری، مدیر عامل وقت شرکت توتال، برای ملاقات با رئیس جمهور عبد ربه منصور هادی از شهر صنعا بازدید کرد و در مورد گسترش این شرکت در کشور میزبان مذاکره کرد.

بنا بر وب سایت هادی، مارژری خاطرنشان کرد که رابطه با یمن مدبرانه است و شرکت توتال در حال گسترش و توسعه بلوک های نفتی خود در این کشور است.

در ماه ژانویه، ائتلافی به رهبری عربستان که از ادعای هادی برای ریاست جمهوری حمایت می کرد، با گروهی از حوثی ها در منطقه باب المندب، برای عبور حدود 3.8 میلیون بشکه نفت خام خاورمیانه به بازارهای خارج از کشور، درگیر شدند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست