بازدید 5100

آلبرایت: فرمان مهاجرتی ترامپ هدیه به داعش بود

کد خبر: ۶۶۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 21 February 2017
«مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا روز دوشنبه در گفت و گویی با شبکه خبری «سی.ان.ان» ضمن انتقاد از فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را هدیه ای به داعش دانست.

به گزارش ایرنا، آلبرایت تاکید کرد که این فرمان لغو شده که به موجب آن اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن از ورود به آمریکا منع می شدند، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا و توهین به کشورهایی به شمار می رود که برخی حتی همکاری های اطلاعاتی و نظامی با واشنگتن دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه آمریکا باید در مسیر کشورهایی نظیر اردن گام بردارد و پناهجویان بیشتری را پذیرا باشد، افزود که فرمان مهاجرتی ترامپ به نحوی است که بهانه های تبلیغاتی به دست گروه های تروریستی در منطقه می دهد و اتباعی را از ورود به آمریکا منع می کند که هیچ سابقه فعالیت های تروریستی در کارنامه ندارند.
 
وزیر خارجه دولت بیل کلینتون در پاسخ به سوالات «کریستین امانپور» مجری برنامه ضمن تاکید بر اینکه نوعی سردرگمی نمایندگان کشورها درباره سیاست های دولت جدید آمریکا را در کنفرانس امنیتی مونیخ شاهد بوده است، بار دیگر نگرانی خود درباره فعالیت های روسیه و نقش احتمالی روسها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مطرح کرد.
 
ترامپ که فرمان اخیرش به دست قاضی فدرال ایالت واشنگتن لغو شده و در دادگاه استیناف هم ناکام مانده است، اکنون نسخه ای بازنگری شده از این فرمان را در دست بررسی دارد و انتظار می رود که آن را در روز های آینده امضا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی