بازدید 2965

برخی کشورهای عربی عامل اصلی فرقه گرایی در منطقه هستند

نماینده مجلس دهم، با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی عامل اصلی فرقه گرایی در عرصه منطقه ای هستند، گفت: حامیان تروریست های داعش با سیاست های اشتباه خود، موج فرقه گرایی را در منطقه به راه انداختند.
کد خبر: ۶۶۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 16 February 2017
جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضدایرانی رئیس پارلمان عربی درباره جزایر سه گانه، گفت: این اظهارات هیچ پایه و اساسی ندارد و تمام اسناد و مدارک تاریخی مبین آن است که همواره جزایر سه گانه جزء لاینفک ایران بوده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برخی ازکشورهای عربی در چند دهه اخیر ادعای جزایر سه گانه را مطرح می کنند و حتی این موضوع را به مجامع بین المللی کشاندند، اما در نهایت دادگاه های بین المللی هم رأی به حقانیت ایران داد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی عامل اصلی فرقه گرایی در عرصه منطقه ای هستند، افزود: این کشورها ایران را به دامن زدن به موضوعات فرقه ای متهم میکنند، اما قطعا حامیان تروریست های داعش و گروه های تکفیری با سیاست های اشتباه خود، موج فرقه گرایی را در منطقه به راه انداختند و جمهوری اسلامی همواره به دنبال صلح و ثبات در عرصه منطقه ای بوده است.

میرزایی ادامه داد: متأسفانه استراتژی اعراب در عرصه منطقه و پیروی از اهداف و سیاست های آمریکا موجب بروز تنش و ناآرامی در عرصه منطقه تبدیل شده است، حال این کشورها به جای حال مسئله، صورت مسئله را پاک کرده و دیگر کشورها را مدام متهم می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: سیاست جمهوری اسلامی تعامل و همکاری با همسایگان و کشورهای منطقه است و این مسئله در قانون اساسی بارها تأکید شده، البته ایران در دوران جنگ یک بار اقدامات و رویکرد خصمانه اعراب در حمایت از عراق را نادیده گرفت.

وی گفت: ایران هیچ وقت به دنبال دخالت در کشورهای دیگر نبوده و حضور مستشاری جمهوری اسلامی در عراق و سوریه نیز با درخواست رسمی دولت این کشور صورت گرفته، اما همان کشورهای عربی مدعی، خود بر خلاف قوانین بین المللی از گروه های تروریستی برای سرنگونی دولت های مرکزی این کشور حمایت کردند.

«مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی مدعی شد که ایران با استمرار اشغال جزایر سه‌گانه امارات و دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای عربی از طریق ایجاد درگیری‌های طایفه‌ای، تهدیدی برای امنیت قومی عربی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل