بازدید 8956

روحانی: از پیام ۶ کشور خلیج فارس استقبال کردیم

کد خبر: ۶۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 15 February 2017
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری پیش از ترک تهران گفت به تازگی از طریق دولت کویت پیامی از طرف شش کشور حوزه خلیج فارس مبنی بر حل و فصل سوءتفاهم ها و ارتقای روابط دریافت و از آن استقبال کرده ایم.
 
روحانی: از پیام ۶ کشور خلیج فارس استقبال کردیم 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی پیش از ترک تهران به مسقط در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا از طرف 6 کشور حوزه خلیج فارس توسط دولت کویت پیامی را به دولت جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده بود مبنی بر این که 6 کشور به دنبال روابط بهتر با ایران و حل و فصل سوتفاهم ها و ارتقاء روابط از طریق گفت وگو هستند.
 
رییس جمهوری گفت: ما از اصل پیام استقبال کردیم و در این سفر با دو عضو شورای همکاری خلیج فارس در این زمینه دیدار و بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.
 
روحانی تصریح کرد: اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حسن همجواری با همسایگان و امنیت خلیج فارس است . ایران هیچ گاه نه به فکر تجاوز بوده و نه مداخله در امور داخلی کشور و نه تحمیل عقاید دینی، مذهبی و یا سیاسی خود. اساس سیاست ما همکاری مشترک با دوستان و کشورهای اسلامی است.
 
وی با بیان این که خلیج فارس اهمیت ویژه ای دارد گفت: ما همواره اعلام کردیم امنیت خلیج فارس توسط کشورهای منطقه و بدون حضور خارجی ها که مضر منطقه است صورت گیرد چرا که کشورهای منطقه از بلوغ کافی برخوردارند و به خوبی می توانند امنیت منطقه را تامین کنند.
روحانی افزود: امروز باید به فکر وحدت بیشتر باشیم و فاصله ای که قدرت های بزرگ بین سنی و شیعه ایجاد کردند و جعلی و مصنوعی است از بین ببریم چرا که صدها سال شیعه و سنی به صورت همزیستی مسالمت آمیز کنار یکدیگر زندگی کردند.
 
وی تصریح کرد: ایران هراسی ، شیعه هراسی و همسایه هراسی مجعول بیگانگان است و کشورهای منطقه قرنها در کنار هم زندگی کرده و اگر سوءتفاهمی باشد با مذکره حل و فصل خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان ارتقاء روابط در کل منطقه و ایجاد ثبات ، وحدت و امنیت در کل کشورهای منطقه است.
 
رییس جمهوری گفت: ظرفیت های خوبی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که در این سفر توسعه روابط دو جانبه یکی از اولین اهداف است.
وی خاطرنشان کرد که این سفر به دعوت سلطان عمان وامیر کویت انجام می شود و گفت: همواره با این دوکشور روابط دوستانه و صمیمانه ای داشتیم و در این سفر در رابطه با روابط دوجانبه هم با عمان و هم کویت بحث خواهیم کرد.
 
روحانی گفت: در شرایط کنونی، منطقه ناآرام است. در این سفر درباره منطقه و شرایطی که در عراق ،سوریه و مخصوصا یمن وجود دارد بحث خوهد شد. نقش این کشورها در پایان دادن به خونریزی ها در یمن قابل توجه است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار