بازدید 4924

کلاهبرداری با ترفند رادیو قرآن

کد خبر: ۶۶۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 14 February 2017
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی نسبت به ترفند جدید کلاهبرداران از طریق تماس از رادیو قرآن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی اظهارکرد: در ماه های اخیر افراد سودجو با استفاده از شگرد جدید کلاهبرداری، از طریق تلفن و برنده شدن در مسابقات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: این افراد با ترفند تماس از سوی رادیو قرآن و اعلام برنده شدن در مسابقه به مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد و سفر زیارتی به کربلا، اقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانکی کرده و مبلغی را از حسابشان برداشت می‌کنند.

اعتمادی با بیان اینکه این کلاهبرداران در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات با شهروندان تماس می‌گیرند، عنوان کرد: شهروندان به هیچ عنوان پاسخ اینگونه تماس‌ها را ندهند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی را در اختیار آنان قرار ندهند و فریب پیشنهادهای واهی عوام فریبانه کلاهبرداران را نخورند.

وی ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران از شهروندان خواست رمز اول و دوم حساب های بانکی خود را بلافاصله پس از دریافت کارت های بانکی و به صورت دوره ای  تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت کسب اخبار و اطلاعات و یا مشاهده‌ هر گونه تخلفات یا جرایم اینترنتی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش "تماس با ما" در میان بگذارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل