بازدید 6021
تکنولوژی:

سقوط درامد تبلیغات تویتر و کاهش 10 درصدی سهام

شرکت تویتر آمار کمترین رشد درآمدی خود را، از ۴ سال پیش که عمومی شده است، منتشر کرد. بدنبال آن و بخاطر ترس از به دست آوردن تبلیغات بیشتر توسط رقیبانش، یعنی اسنپ چت و فیسبوک، سهام خود را تا 10 درصد در روز پنجشنبه کاهش داد.
کد خبر: ۶۶۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 10 February 2017
شرکت تویتر آمار کمترین رشد درآمدی خود را، از ۴ سال پیش که عمومی شده است، منتشر کرد. بدنبال آن و بخاطر ترس از به دست آوردن تبلیغات بیشتر توسط رقیبانش، یعنی اسنپ چت و فیسبوک، سهام خود را تا 10 درصد در روز پنجشنبه کاهش داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، درامد از تبلیغات از سال گذشته کاهش پیدا کرده است و میزان 4 درصد رشد کاربران، کمتر از پیشبینی وال استریت بوده است. تعداد کاربران تویتر درحال حاضر 319 میلیون است. انتخاب دونالد ترامپ تویتر باز قهار به عنوان رئیس جمهور آمریکا نیز نتوانسته است کمکی به نتایج تویتر بکند. تویتر درباره درامد آینده خود حرفی نزده است و مدیر اجرایی آن جک «دورسی» تقاضای صبر بیشتری کرده است.

سقوط درامد تبلیغات تویتر و کاهش 10 درصدی سهام

با وجود اینکه رقبای میکروبلاگ موجی از افزایش سرمایه گذاری در تبلیغات اینترنتی ایجاد کرده اند، خدمات میکروبلاگ بدنبال یافتن فرمولی برای جذب تعداد جدیدی از کاربران و تبلیغات هستند.
فقدان رشد درامدی سوالاتی را درباره ریاست دورسی ایجاد کرده است و این که آیا به شرکت رسانه ای بزرگتری فروخته شود یا خیر. بازارهای مالی درباره حراج تویتر در سال گذشت گمانه زنی کرده اند اما هیچ رقم پیشنهادی عینی در دسترس نیست.

«دورسی» به تحلیلگران در یک کنفرانس در روز پنجشنبه گفت تویتر در حال سرمایه گذاری در یادگیری ماشین است و به جستجوی راه هایی برای تعامل با تبلیغ کنندگان است. او گفت "زمان می برد تا نتایجی که همگی می خواهیم شاهد آن باشیم را نشان دهیم و شدیدا به سمت جلو حرکت می کنیم. همه دنیا نظاره گر تویتر هستند".

رشد درامدی سه ماهه کمترین حد خودش از زمان عمومی شدن تویتر در 2013 بوده است. درامد تبلیغات در سه ماهه چهارم تا 0.5 درصد به نسبت سال پیش کاهش داشته است و به 638 میلیون دلار رسیده است و این شرکت اعلام کرد که رشد درامد تبلیغات رد طول 2017 رشد کاربران را به تأخیر خواهد انداخت.

پیتر پچتر تحلیلگر اوراق بهادار ودبلاش گفت "مسئله سر رشد درامد نیست. آنها باید تبلیغ کنندگان را قانع کنند که مخاطبان خود را گسترش خواهند داد."

به نظر می رسید که انتخاب ترامپ برای تویتر یک نکته مثبت باشد چرا که ترامپ اکثرا از تویتر برای ایجاد پوشش رسانه ای خود استفاده می کند. "پچتر می گوید "قسمت عجیب و شوک آور ماجرا این است که تأثیر ترامپ صفر بوده است. حقیقت مطلب این است که رشد تویتر در طول این سه ماهه کند بوده است"

رئیس اجرایی آنتونی نوتو به تحلیلگران گفت ترامپ آگاهی مردم را از نحوه استفاده تویتر افزایش داده است اما تویتر نمی تواند فقط به رئیس جمهور تکیه کند.

بنابر اطلاعات سه ماهه چهارم تحقیقات بازار شرکت فکت ست استریت اکانت ، کاربران تویتر تا 319 میلیون نفر رشد داشته است که کمتر از 319.6 میلیون پیشبینی تحلیلگران بوده است.
دغدغه دیگر نیز درباره دو شغله بودن «دورسی» است. او هم مدیر اجرایی تویتر است و هم مدیر اجرایی اسکوئر. 

استیو بالمر سرمایه گذار تویتر و مدیر اجرایی سابق مایکروسافت می گوید "اداره دو شرکت بهترین ایده نیست." او افزود تویتر باید پیشرفت بیشتری کند اما هنوز یک سرویس با ارزش است و این که او به تویتر اعتماد دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل