بازدید 16691

۱۰ دانشگاه بین‌المللی برتر دنیا

کد خبر: ۶۶۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 09 February 2017
پایگاه خبری تایمز به تازگی فهرستی از 10 دانشگاه بین‌المللی برتر دنیا را منتشر کرده است که سوئیسی‌ها، آسیایی‌ها و انگلیسی‌ها تمام 10 رتبه را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، این رده‌بندی براساس گستردگی رشته‌های تحت پوشش، تعداد دانشجویان و اساتید، تعداد مقالات و تحقیقات منتشر شده در ژورنال‌های معتبر و شهرت دانشگاه‌ها انجام شده است. نکته جالب توجه حضور موفق دانشگاه‌های سوئیس در این رده‌بندی است.

در ادامه با این 10 مرکز آشنا می‌شوید.

1- دانشگاه صنعتی فدرال سوئیس


این دانشگاه که در شهر زوریخ قرار دارد با امتیاز 94.3 از 100 رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه بیش از 18هزار دانشجو از 120 کشور مختلف دارد. مشهورترین دانش‌آموخته این دانشگاه کسی نیست جز آلبرت اینشتین فیزیکدان بزرگ قرن بیستم.

2- دانشگاه فدرال پلی‌تکنیک اکول


 این دانشگاه نیز در کشور سوئیس و در شهر لوزان واقع شده است. در حال حاضر 10 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که نیمی از آنها خارجی هستند. این دانشگاه یکی از محبوب‌ترین مراکز برای رشته‌های مهندسی محسوب می‌شود و بیش از 13 برنامه در رشته‌های مهندسی برگزار می‌کند.

3- دانشگاه هنگ‌کنگ


دانشگاه هنگ‌کنگ در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار دارد. این دانشگاه قصد دارد به بزرگترین دانشگاه بین‌المللی در آسیا تبدیل شود و در حال حاضر بیش از یک سوم دانشجویان آن را اتباع کشورهای خارجی تشکیل می‌دهند.

 4- دانشگاه ملی سنگاپور


دانشگاه ملی سنگاپور که به ان.یو.اس نیز مشهور است از 125 کشور مختلف دانشجو دارد. بعلاوه این دانشگاه کالج‌هایی در مونیخ، نیویورک، دره سیلیکون(سیلیکون‌ولی)، پکن و استکهلم دارد و با دانشگاه‌های دوک و ییل نیز همکاری می‌کند.

5- امپریال کالج لندن


یکی از بین‌المللی‌ترین مراکز دانشگاهی جهان امپریال کالج لندن است که با 15هزار دانشجوی خارجی از 125کشور دنیا بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را به خود اختصاص داده است. تنوع و کیفیت برنامه‌های ارائه شده توسط این دانشگاه و قرارگیری آن در یکی از پویاترین شهرهای جهان این دانشگاه را به یکی از باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی تبدیل کرده است.

6- دانشگاه آکسفورد


مطمئنا قرارگیری آکسفورد در رتبه ششم یکی از اتفاقات عجیب این رده‌بندی است اما به هر حال شهرت همیشه نمی‌تواند بهترین نتایج را به دنبال داشته باشد. کیفیت برنامه‌های آکسفورد بر کسی پوشیده نیست اما طبق بررسی‌های صورت گرفته، این دانشگاه در این رده‌بندی رتبه‌ای بهتر از ششم را نمی‌تواند کسب کند.

7- دانشگاه ملی استرالیا


این دانشگاه در پایتخت استرالیا یعنی شهر کانبرا قرار دارد. همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های مطرح جهان سبب شده تا بتواند رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد. از دانشگاه‌هایی که با دانشگاه ملی استرالیا همکاری می‌کنند می‌توان به دانشگاه‌های ییل، آکسفورد، زوریخ و برکلی کالیفرنیا اشاره کرد.

8- دانشگاه کمبریج


این دانشگاه انگلیسی نیز شاید می‌توانست رتبه بهتری را داشته باشد. دانشگاه کمبریج انگلیس حدود هفت هزار دانشجوی خارجی دارد که از 120 کشور مختلف جهان در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

9- دانشگاه کالج لندن


دانشجویان خارجی این داشگاه از 150 کشور مختلف هستند. مهمترین دلیل شهرت این دانشگاه تربیت 29 برنده جایزه نوبل است که مشهورترین آنها ویلیام رمزی بود که در سال 1904 به خاطر کشف "گازهای نجیب" به کسب این جایزه نائل شد.

10- دانشگاه اقتصاد لندن


دانشگاه اقتصاد لندن یکی از باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های دنیا در این رشته محسوب می‌شود و از 140 کشور مختلف دانشجو دارد. این دانشگاه با دانشگاه‌های تمام قاره‌ها همکاری دارد و از جمله آنها می‌توان به دانشگاه‌های پکینگ و ملی سنگاپور در آسیا، دانشگاه کلمبیا در کانادا و دانشگاه کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی اشاره کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵
در چند سال اخير دانشگاه هاروارد در امريكا شما يك و بى رقيب بوده و هست،اطلاعات بالا ناصحيح است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
این رتبه بندی بر اساس تعداد و کیفیت فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی است.
آمریکا هم که اصلا دانشگاه نداره!!!!؟؟؟؟
پس دانشگاه آزاد مظفراباد علیا چی؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
دانشگاه های بالا زیر مجموعه دانشگاه ازاد مظفر اباد هستن
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
کدام شعبه هاش؟
عمو جون دانشگاهای آمریکا چی شد فکرم خوب چیزیه
این آمار رو از کجا در میارید. خود سایت تایمز که چیز دیگه نشون میده. عجب
مسخره بازیا یعنی چی؟؟هر کسی یه خورده تحقیق کرده باشه میدونه بهترین دانشگاها تویت امریکا هستن
این مطلب نشان دهند آنست که رده بندی دانشکاهها هم جنبه سیاسی دارد. اگر یک موسسه آمریکایی عمل رده بندی را انجام دهد بحز دانشکاه آکسفور 9 دانشگاه برتر دیگر دنیا متعلق به آمریکا خواهد بود و حالا که تایمز هایر اجوکیشن رتبه بندی کرده هیچ دانشگاه آمریکایی جزء 10 دانشگاه برتر دنیا نیست.
اگر طول سبیل دانشجویان را هم معیار می گرفتند شاید دانشگاه های پاکستان هم در این رتبه بندی مشاهده می شدند !
معتبرترین سیستم رنکینگ دانشگاهی چهان، QS هست که آنلاین هم قابل مشاهده است. بقیه ی رنکینگ ها، اعتبار چندانی ندارند.
قبول کنید یا نه، هر ده تا دانشگاه تراز اول تو آمریکاست
ام ای تی چی شد پس
پرچم آکسفورد همیشه بالاست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر