بازدید 9002

کیفرخواست پرونده موسسه آل کوثر صادر شد

کد خبر: ۶۶۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 09 February 2017
پوریانی از صدور کیفرخواست پرونده موسسه آل کوثر خبر داد و گفت: میزان مبلغ مالباختگان 65 میلیارد و 944 میلیون و 819 هزار و 803 ریال است، متهمين اين پرونده که در این موسسه با وعده سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات از مردم وجوه دریافت کرده‎اند، هر چه سريعتر پول‎های دريافتی را به شكات بازگردانند.

به گزارش میزان، عباس پوریانی رئیس کل دادگاهای عمومی و انقلاب تهران، در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده موسسه آل کوثر اظهار کرد: پس از انجام تحقيقات و صدور كيفر خواست در دادسرا ،در حال حاضر پرونده در شعبه 1040 دادگاه کیفری 2 مجتمع شهید قدوسی مطرح رسیدگی است.

وی ادامه داد: در این پرونده 953 نفر طرح شکایت کردند و 8 هزار 697 نفر از شهروندان  به عنوان مالباخته شناسایی شدند و متخلفان به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفتند.

رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه میزان مبلغ مالباختگان 65 میلیارد و 944 میلیون و 819 هزار و 803 ریال است تاکید کرد: متهمين اين پرونده که در این موسسه با وعده سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات از مردم وجوه دریافت کرده‎اند، هر چه سريعتر پول‎های دريافتی را به شكات بازگردانند.

پوریانی ضمن انتقاد از عملکرد مدیران و مسئولین متولی گفت: متاسفانه فعالیت موسسه آل کوثر غیرقانونی بوده و مجوزی از سازمان حج و زیارت نداشته است اما دستگاه‎های متولی باید نظارت لازم را انجام می‎دادند، این در حالی است که مديران  و مسئولین متولي  می‎توانستند در این زمینه اعلام جرم کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و از ادامه فعالیت‏های غیرقانونی و غیرمجاز جلوگیری شود.

رئیس کل محاکم تهران در پایان به مردم هشدار داد: مردم در زمان ثبت‌نام به منظور تشرف به عتبات عالیات و اماکن مقدس به شرکت‌های دارای مجوز مراجعه کنند و برای آگاهی از لیست شرکت‎های مجاز از سازمان حج و زیارت اطلاعات لازم را کسب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر