بازدید 5884

تقویت روبل باعث رونق واردات روسیه می شود

با تقویت چشمگیر روبل و بدست آوردن جایگاه بهترین واحد پولی دنیا در سال گذشته، واردات روسیه 36.4 درصد در ژانویه امسال افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۶۶۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 08 February 2017
با تقویت چشمگیر روبل و بدست آوردن جایگاه بهترین واحد پولی دنیا در سال گذشته، واردات روسیه 36.4 درصد در ژانویه امسال افزایش پیدا کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، در اولین ماه امسال، روسیه به ارزش 11.1 میلیارد دلار محصول از کشورهای غیر سی آی اس وارد کرده است. این میزان تابحال بیشترین مقدار از زمان بالاگرفتن بحران اقتصادی در این کشور بوده است.

تقویت روبل باعث رونق واردات روسیه می شود

بنابر اطلاعات گمرکی روسیه، واردات ماشین آلات 45 درصد رشد داشته است که می شود 5.27 میلیارد دلار، محصولات شیمیایی 35.7 درصد که می شود 2.1 میلیارد و واردات البسه تا 27.8 درصد رشد داشته است که می شود 828.1 میلیون دلار.

سرگیو پوکوف از طرف مدرسه عالی اقتصاد روسیه (اچ اس ای) به نقل از finanz.ru می گوید "تقویت روبل در طی سال باعث افزایش قدرت خرید مردم و کارآفرینان که تقاضای واردات محصولات با کیفیت بالا بوده اند شده است. امسال به نسبت سال گذشته روبل روسیه دربرابر دلار آمریکا 24 درصد بدست آورده که بیشترین افزایش در میان تمامی واحدهای پولی است.

بسیاری از صادرکنندگان روسیه، مخصوصا تولید کنندگان محصولات کشاورزی، از روبل با ارزش کمتر سود می برند و تقویت روبل باعث صدمه به تجارت آن ها می شود. در عین حال، اچ اس ای اشاره کرده است که 75 درصد تولیدات روسیه وابسته به واردات تکنولوژی و ماشین آلات است و روبل ضعیف باعث کاهش چشمگیر تولید و صادرات می شود. در تولید وسایل حمل و نقل، وسایل برقی و مواد ساختمانی، 14 تا 17.4 درصد افت بوده است و در صنایع مانند مبلمان 25.7 درصد سقوط بوده است.

روز سه شنبه بانک مرکزی روسیه شروع به خریداری دلار در مبادلات مسکو نمود تا صندوق ذخیره ارزی این کشور را دوباره پر کند. این درحالی است که قیمت های نفت به طور نسبی در حدود 55 دلار ثابت مانده است. رگولاتور تا حدود 1.9 میلیارد دلار تا 6 مارس خریداری خواهد کرد.

بعضی از تحلیلگران اشاره کرده اند که این مسئله می تواند باعث شود تا روبل از 59 درصد دربرابر دلار به 63 درصد برسد. بقیه تحلیلگران می گویند خریدهای بانک مرکزی تنها کسری از گردش مالی فارکس در بازار بورس مسکو است و تأثیر چشمگیری در واحد پولی روسیه نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل