بازدید 2329

بدهی‌ها موجب اختلال در روند درمانی می شود

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه تامین اجتماعی باید پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی را در اولویت قرار دهد، افزود: عدم پرداخت بدهی ها به طورحتم موجب اختلال در روند درمانی و سیستم بهداشت و درمان کشور می شود .
کد خبر: ۶۶۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 08 February 2017
اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح اظهاراتی مبنی بر ارایه خدمات درمانی به بیماران به دلیل پرداخت نشدن بدهی بیمه ها به مراکز درمانی، گفت: توقف ارایه خدمات درمانی به مردم به بهانه های همچون عدم پرداخت بدهی بیمه ها به مراکز درمانی  و پذیرش بیماران به صورت آزاد مسیری اشتباه درحوزه بهداشت و درمان بوده و موجب آسیب جدی به مردم می شود.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارایه خدمات آزاد به بیماران به هیچ عنوان قابل قبول نیست، افزود: به مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی توصیه می شود که خدمات درمانی را همانند گذشته به مردم بر اساس بیمه ارایه دهند و نباید به دلیل وجود مشکلاتی ازجمله بدهی بیمه ها ارایه خدمات به صورت آزاد صورت گیرد.

وی تاکید کرد: طیف وسیعی ازجامعه ما نیازمندان و فقرا هستند که تحت هیچ شرایطی امکان خرید خدمات به صورت آزاد را ندارند، بنابراین اگر مراکز درمانی این افراد را پذیرش نکنند به طورحتم افراد به ناچار به منازل برگشته و باید درد و رنج بیماری را تحمل کنند، که زیبنده کشور نیست.

رنجبرزاده با تاکید بر ضرورت پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی تصریح کرد: واقعیت آن است که برای ارایه خدمات به بیماران باید اعتبارات لازم و کافی فراهم شود که اگر چنین اعتباراتی پرداخت نشود توان مالی و بضاعت ها در مقطعی ممکن است از سوی مراکز درمانی به پایان برسد در چنین شرایطی تعطیلی واحدها یا ارایه خدمات به صورت آزاد به ناچار رخ می‌دهد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه در این شرایط مدیران ارشد وزارت بهداشت در شرایط سختی قرار دارند، گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا پایان سال جاری دولت بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت را پرداخت کند، ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی حق بیمه افراد تحت پوشش خود را به موقع دریافت می کند که طبق قانون 9 بیست و هفتم آن باید به بحث درمان اختصاص پیداکند که طبق تاکیدات رییس جمهور باید این میزان به طور مشخص تفکیک شود.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی باید پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی را در اولویت قرار دهد، افزود: عدم پرداختی ها به طورحتم موجب اختلال در روند درمانی و سیستم بهداشت و درمان کشور می شود که به هیچ عنوان به صلاح هیچ فرد و دستگاهی نیست، بنابراین باید تدابیر لازم را برای پرداختی را درنظر گرفت.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اختلال درسیستم بهداشت و درمان به نفع و صلاح کشور نیست، تصریح کرد: این موضوع و مشکل باید از سوی دولت مدیریت شود تا مردم دچار ضرر و آسیب نشوند، بنابراین امیدواریم که در اسرع وقت امور در روال اصلی خود قرار گیرد، زیرا یکی از مسیرهای رضایت مردم دردولت یازدهم نظام و سیستم سلامت است که باید به آن توجه و از آسیب رساندن به این بخش جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی دولت درواکنش به برخی اظهارات مسئولان وزارت بهداشت مبنی براینکه به دلیل بدهی بیمه‌ها مراکزدرمانی دولت خدمات درمانی را به صورت آزاد به مردم ارایه می دهند، گفت: به هیچ عنوان این موضوع با سیاست های دولت منطبق نیست و ارایه خدمات به بیماران باید همانند گذشته ادامه پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار