بازدید 2838

بررسی افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها

کد خبر: ۶۶۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 05 February 2017
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از برگزاری نشست مشترک اعضای این کمیسیون با نمایندگان استانی درباره افزایش تعداد نمایندگان در دوره یازدهم پارلمان خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ارائه دو طرح برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس در دوره یازدهم خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس دو طرح، یکی برای افزایش 40 نماینده و دیگری با افزایش 20 نماینده به کمیسیون شوراها ارجاع داده‌اند

وی افزود: طرح‌‌های نمایندگان برای افزایش تعداد نمایندگان پارلمان در دوره بعدی، هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌‌های انتخابیه بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تأکید کرد: قرار است نشست‌هایی با مجامع نمایندگان استانی پیرامون بحث و تبادل‌نظر درباره تعداد و میزان افزایش نمایندگان در دوره یازدهم پارلمان در کمیسیون شوراها برگزار شود.

براساس اصل 64 قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس 270 نفر است که طبق همین اصل از قانون اساسی، از تاریخ انتخابات بازنگری قانون اساسی در سال 1368 پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نماینده می‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود.

اگر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شود و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند، در دوره یازدهم، تعداد بهارستان‌نشینان در سال 1399 و در دوره بعدی انتخابات مجلس به 330 نماینده افزایش می‌یابد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل