بازدید 4292

رئیس‌مجلس نمایندگان: توافق‌هسته‌ای باقی می‌ماند

کد خبر: ۶۶۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵ 05 February 2017
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت: توافق هسته ای با ایران به رغم مخالفت قابل توجه جمهوریخواهان با آن، احتمالا باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، رایان در برنامه ملاقات با مطبوعات (میت ده پرس) شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: من هیچگاه از اول از این توافق حمایت نکرده ام و به نظرم اشتباه بزرگی بود. اما بخش زیادی از این توافق اجرایی و تحریم های چندجانبه (لغو و برطرف) شده است.
 
وی در توضیح این مطلب گفت: بازگرداندن جامعه بین المللی به نقطه ای که بتوان دوباره ایران را منزوی کرد، بسیار دشوار خواهد بود.
 
به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، من تصور نمی کنم که بتوان بازگشت و تحریم های چندجانبه ای را که اعمال شده بود، دوباره برقرار کرد.
 
در ادامه این برنامه شبکه خبری سی ان ان تصریح کرد که سازمان ملل متحد تاکنون مدرکی درباره تولید مواد هسته ای توسط ایران بر خلاف توافقی که با گروه 1+5 امضا کرده، نیافته است.
 
دیگر کشورهای پذیرنده این توافق شامل ایران گفته اند که واشنگتن به تنهایی نمی تواند این توافق را باطل کند که شماری از کشورها در آن مشارکت دارند و بر اساس آن تاکنون میلیاردها دلار از دارایی های ایران در برابر محدود شدن برنامه هسته ای این کشور آزاد و به ایران بازگردانده شده است.
 
با اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه آمریکا چه در جریان مبارزات انتخاباتی و چه در دوره ریاست جمهوری خود، از توافق هسته ای ایران به شدت انتقاد کرده و آن را بدترین توافق در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده، اما در دو هفته نخست ریاست جمهوری اش، هنوز برای خارج کردن کشورش از این توافق، تلاش و اقدامی نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل