بازدید 4380

مخالفت ایلدریم با تشکیل کمپین همه پرسی

نخست وزیر ترکیه با انتقاد شدید از تشکیل کمپین برگزاری همه پرسی در خصوص تغییرات قانون اساسی ترکیه، گفت تشکیل چنین کمپینی در آستانه برگزاری همه پرسی عمومی بی معناست.
کد خبر: ۶۶۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 04 February 2017
نخست وزیر ترکیه با انتقاد شدید از تشکیل کمپین برگزاری همه پرسی در خصوص تغییرات قانون اساسی ترکیه، گفت تشکیل چنین کمپینی در آستانه برگزاری همه پرسی عمومی بی معناست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، «بنعلی ایلدریم»، نخست وزیر ترکیه تشکیل کمپین علیه برگزاری همه پرسی مربوط به اصلاحات قانون اساسی جدید ترکیه که نظامی سیاسی این کشور را از شکل پارلمانی به مدل مبتنی بر ریاست جمهوری تغییر می دهد به شدت انتقاد کرد.

گفته می شود جمعی از بازیگران و هنرمندان تلویزیونی با تشکیل کمپینی خواستار برگزاری همه پرسی در خصوص رای آری یا نه مردم ترکیه به اصلاحات قانون اساسی این کشور در فضای رسانه های اجتماعی شده اند.

وی که در جلسه مشترک میان نمایندگان حزب عدالت و توسعه سخن می گفت ، با انتقاد از این طرح گفت: برای (رسیدن به ) یک ترکیه قدرتمند، من رای «آری» می دهم.  

وی همچنین با بیان این مطلب که کمپین تشکیل شده پدیده خوبی نیست، گفت: اگر شما به دنبال نه گفتن (همه پرسی) هستید، چرا آزادانه بیان نمی کنید؟ ما به دنبال بزرگنمایی کردن نیستیم، ما تغییرات ایجاد شده (در قانون اساسی) را به مردم خواهیم گفت. ورزشکاران و هنرمندان مشکلی ندارند. درحالیکه اعضای حزب، سران نواحی و بخش ها به دنبال بزرگنمایی آن هستند.

وی افزود: ما (تغییرات) را به زبان ساده بیان خواهیم کرد اما نه به زبان تهاجمی. شما باید مراقب این تغییراتی که در حال انجام شدن هستند باشید.

گفتنی است پیش نویس تغییرات ایجاد شده در قانون اساسی ترکیه که نظام سیاسی این کشور را تبدیل به نظام مبتنی بر ریاست جمهوری خواهند کرد، منجر به شکل گیری اعتراضات گسترده ای در میان اقشار مختلف این کشور شده است. معترضین معتقدند چنین تغییراتی به شکل گیری نوعی دیکتاتوری ریاست جمهوری خواهد انجامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی