بازدید 5947
۱

مجارستان تشنه‌ی گاز روسیه

تأمین انرژی تمرکز اصلی رئیس جمهور روسیه در طی سفر به مجارستان بود. ارسال منبع انرژی از روسیه به مجارستان شامل حدود 75 درصد مصرف نفت در این کشور و 60 درصد مصرف گاز بوده است.
کد خبر: ۶۶۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷ 04 February 2017
تأمین انرژی تمرکز اصلی رئیس جمهور روسیه در طی سفر به مجارستان بود. ارسال منبع انرژی از روسیه به مجارستان شامل حدود 75 درصد مصرف نفت در این کشور و 60 درصد مصرف گاز بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ٍRussia Today، مجارستان در حال حاضر گاز از روسیه را از طریق اوکراین وارد می کند. نخست وزیر ویکتور اوربان به روشنی بیان کرد که کشورش ترجیح می دهد تا راه های ارسال انرژی را تنوع بخشد. راه های جدید شامل خطوط لوله نورد استریم و ترکیش استریم می شود.

مجارستان تشنه‌ی گاز روسیه

نخست وزیر مجارستان گفت "ما نمی توانیم از این مسئله صرف نظر کنیم که مسیر تأمین گاز از اوکراین تا چه حد با ثبات است. ما همیشه به تنوع راه های تأمین انرژی اشاره کرده ایم." رئیس جمهور پوتین تضمین کرد که مجارستان میزان نقت و گاز داخل در قرارداد را دریافت خواهد کرد و پذیرفته است که ارسال ها از طریق مسیر های جنوبی و شمالی نیز ممکن است. رئیس جمهور روسیه گفت "ما اعتراضی با سیاست علیه ترانزیت از طریق اوکراین نداریم. اگر از نظر اقتصادی ممکن باشد و امنیت لازم فراهم باشد ما امکان ارسال مقداری از محموله های سوخت از طریق اوکراین را رد نمی کنیم."

برای حل مشکل ترانزیت گاز به اروپا، شرکت گازپروم پروژه نورد استریم 2 را معرفی می کند که ظرفیت موجود نورد استریم را که از طریق دریای بالتیک به آلمان گاز منتقل می کند دوبرابر می کند. ترکیش استریم گاز روسیه را از طریق دریای سیاه به اروپا و ترکیه ارسال می کند. قرارداد ترانزیت گاز بین مسکو و کی یف در سال 2019 منقضی می شود و تا به حال نیز تمدید نشده است.

بنابه گفته پوتین، نورد استریم 2 می تواند از طریق اتریش و اسلواکی به مجارستان گاز منتقل کند. پوتین به اوربان گفت "ما درحال مطالعه تمام این راه های ممکن هستیم اما با اطمینان می توانیم بگوییم که گاز روسیه مطمئنا به بازار مجارستان خواهد رسید. احتمال این مسئله 100 درصد است."

پوتین با اشاره به پروژه شکست خورده خط لوله استریم جنوبی تأکید کرد که برای روسیه ارسال گاز کاملا یک مسئله تجاری است و نه یک مسئله سیاسی. "ما مطلقا این مسائل را از سیاست جدا می کنیم. مسئله در درجه اول از طبیعت کاملا اقتصادی برخوردار است. ما قصد نداریم از بلغارستان یا سایر کشورها به خاطر عدم شهامت برای مقابله با تصمیمات اتحادیه اروپا دلخور شویم."

اوربان گفت که مجارستان و روسیه با شروع مذاکرات برای ارسال گاز روسیه بعد از 2021 یعنی وقتی که زمان قرارداد فعلی منقضی می شود موافقت کرده اند. او ادامه داد "تا سال 2021 روسیه به ما تعهد ارسال گاز دارد و امروز ما تصمیم گرفتیم تا از کارکنان خود بخواهیم تا درباره شروع ارسال گاز بعد از 2021 مذاکرات را شروع کنند."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ما باید به اروپا خط لوله بکشیم ، اینگونه تبدیل به قدرت میشیم . تا کی باید زیر سایه لرزان روسیه باستیم باید یارگیری جدیدی انجام دهیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار