بازدید 3869
۲

کاهش حدود 30 درصدی درآمد گردشگری در ترکیه

کد خبر: ۶۶۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 03 February 2017
اداره آمار دولت ترکیه اعلام کرده است درآمدهای صنعت گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی ۹.۵ میلیارد دلار کاهش داشته و به ۲۲.۱ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش پرس تی وی انستیتوی آمار ترکیه روز یکشنبه (در تارنمای خود اعلام کرد درآمد بخش گردشگری ترکیه در سال 2016 به میزان 29.7 درصد (9.5 میلیار دلار) نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته و به 22.1 میلیارد دلار رسیده است.

ادارۀ آمار دولت ترکیه در حالی از کاهش حدوداً 30 درصدی درآمدهای بخش گردشگری این کشور در سال 2016 میلادی خبر داده است که گزارش‌ها از تأثیر منفی حملات تروریستی و کودتای نافرجام ترکیه بر صنعت گردشگری خارجی حکایت داشته‌اند.

سال گذشته میلادی (2016) درمجموع 31 میلیون گردشگر، ازجمله ترک‌تباران مقیم خارج ترکیه، به این کشور سفر کردند، درحالی‌که این رقم در سال 2015 میلادی حدود 42 میلیون گردشگر بود.

اقتصاد ترکیه در سه‌ماهه سوم سال 2016 برای اولین بار از سال 2009 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، شاهد رشد منفی 1.8 درصدی بوده است.

کودتای نافرجام برای سرنگونی دولت آنکارا و تلاش ادامۀ حملات تروریستی داعش و گروه‌های کردتبار، صنعت گردشگری ترکیه را تحت‌الشعاع قرار داده است و با توجه به این‌که گردشگری از بخش‌های مهم اقتصاد ترکیه به شمار می‌آید و حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، افت این صنعت بر کاهش رشد اقتصادی ترکیه تأثیر بسزایی دارد.

ترکیه در یک سال و نیم اخیر هدف حملات مختلف قرارگرفته است.

اکثر این حملات که با بمب‌گذاری همراه بوده، به گروه تروریستی تکفیری داعش و یا «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) و دیگر گروه‌های کردتبار نسبت داده‌ شده‌اند.

در یکی از این حملات که در اولین روز از سال نو میلادی (2017)  روی داد، یک مرد مسلح درحالی‌که لباس بابانوئل پوشیده بود، یک افسر پلیس و یک غیرنظامی را کشت و سپس با ورود به باشگاه شبانۀ رینا شروع به تیراندازی کرد.

 در این حمله 39 نفر کشته و 69 تن زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
بهتر نیست به فکر بدبختی های خودمان باشیم ؟ گیرم که ترکیه نابود شد فکر می کنید گردشگر ها به جای ترکیه میان ایران ؟ ایرانی که امکانات گردشگری اش صفر است ؟ آخه ما چی داریم ؟ خودمون شادی و تفریح نداریم چه برسه به گردشگر .
بهتر نیست که از این فرصت استفاده کنیم و جذب توریست رو افزایش بدیم؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل