بازدید 6429

چرا اشتهای افراد در زمان بیماری تغییر می‌کند؟

کد خبر: ۶۶۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 01 February 2017
تحقیقات جدید نشان داد بدن انسان در زمان بیماری با تغییر عادات غذایی سعی می‌کند انرژی بیشتری برای مبارزه با عفونت‌های داخل بدن به دست آورد.

به گزارش فارس، از چندین دهه قبل، علم ثابت کرده است که باکتری سالمونِلا می‌تواند بروز بیماری‌های سخت را در بدن انسان باعث شود ولی جالب است بدانید دانشمندان در بررسی‌های جدید به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات معده می‌تواند برای شما مناسب باشد و سلامت بدن را تضمین کند.

معده انسان با برخی اختلالات خود بدن را در شرایطی نگه می‌دارد که سریع‌تر به شرایط سلامت برسد و در این زمینه به تازگی ثابت شده است که غذای سرد می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود.

محققان موسسه پزشکی سالک در کالیفرنیا به این نتیجه رسیده‌اند چرا زمانی که بیمار می‌شویم عادات ما تغییر می‌کند. بررسی‌ها نشان داده است زمانی که بیمار می‌شویم عادات ما برای نظافت بدن تغییر می‌کند، سخت‌تر به خواب می‌رویم، اشتهای خود را از دست می‌دهیم؛ هم‌اکنون مشخص شده است که بدن با این اقدامات سعی می‌کند انرژی بیشتری برای مبارزه با عفونت‌های داخل بدن به دست آورد.

ورود نوع ویژه‌ای از باکتری سالمونِلا به بدن موش‌ها که عامل بیماری حصبه محسوب می‌شود، نشان داد آنها با تغییر رژیم‌های غذایی و کنترل کالری بدن، بیماری را زودتر از بین می‌برند.

تاکنون هیچ دلیل علمی وجود نداشت که مشخص شود چرا انسان هنگام بیماری‌های مختلف تغییر رفتار نشان می‌دهد و این نخستین باری بود که دانشمندان علت آن را متوجه شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار