بازدید 3055

دلایل گرانی مرغ در بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره دلیل گرانی مرغ در بازار گفت: کاهش تولید این کالا، باعث شده عرضه کم شود و قیمت افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۶۶۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 31 January 2017
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره دلیل گرانی مرغ در بازار گفت: کاهش تولید این کالا، باعث شده عرضه کم شود و قیمت افزایش پیدا کند.

مهدی یوسف‌خانی در گفتگو با مهر درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار با بیان اینکه قیمت این کالا از چهارشنبه هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته است، اظهارداشت: دلیل این امر آن است که اعلام بار و عرضه مرغ از سوی تولیدکنندگان مقداری کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حدود ۵۰ روز گذشته، جوجه ریزی کمتر انجام شده که نتیجه آن منجر به کاهش عرضه مرغ به بازار شده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تصریح کرد: البته این کاهش عرضه در حدی نیست که با کمبود کالا در بازار مواجه شویم،  اما درحال حاضر به دلیل همخوانی عرضه و تقاضا مرغ قیمت واقعی خود را در بازار پیدا کرده است.

یوسف‌خانی با بیان اینکه عرضه مرغ در اکثر ماه‌های سال بسیار بیشتر از تقاضا است، افزود: همین باعث می‌شود که نرخ این کالا از قیمت واقعی آن همواره کمتر باشد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: نرخ فعلی مرغ در بازار(۷۵۰۰تومان) قیمتی منطقی و واقعی آن است،   چرا که با این قیمت برای مصرف کننده، نرخ مرغ زنده برای تولیدکننده ۴۷۰۰ تومان باشد.

به گفته وی نرخ پایین‌تر از این برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

یوسف‌خانی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت نهایتا تا ۲۰ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: از ۲۰ بهمن به بعد، به احتمال زیاد عرضه بیشتر می‌شود و کاهش قیمت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تقاضا برای مرغ در بازار پایین است، گفت: اگر تقاضا زیاد بود با میزان عرضه‌ای که وجود دارد احتمال افزایش قیمت مرغ تا ۸۰۰۰ تومان نیز وجود داشت.

به گفته یوسف‌خانی، قیمت ماهی نسبت به یک ماه گذشته تغییر چندانی نداشته و نوسانات جزیی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر