بازدید 7414

ترامپ رئیس سازمان مهاجرت را هم برکنار کرد

کد خبر: ۶۶۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 31 January 2017
رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تصمیمات جنجالی خود طی روزهای اخیر اقدام به برکناری رئیس موقت سازمان مهاجرت و گمرک این کشور کرد.

به گزارش العالم به نقل از هافینگتون پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در سکوت خبری مدیر کنونی سازمان مهاجرت و گمرک را که بازوی اداره امنیت داخلی آمریکا به شمار می‌رود، برکنار کرد. این اقدام ترامپ درحالی صورت گرفت که مقامات گمرک آمریکا در روزهای گذشته در حال تفسیر فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان به این کشور بودند.

جان کلی، مدیر جدید سازمان امنیت داخلی آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای از انتصاب توماس هومان به عنوان سرپرست جدید سازمان مهاجرت و گمرک خبر داد. این درحالی است که در این بیانیه به نام دانیل راگسدیل، رئیس قبلی این اداره اشاره‌ای نشده است.

با خبر انتصاب هومان که پیش از این وظیفه بازداشت‌ها و اخراج مسافران را برعهده داشت، به نظر می‌رسد دولت ترامپ در تصمیم خود برای اجرای اقدامات سختگیرانه علیه مهاجران جدی است.

برکناری رییس سازمان مهاجرت پس از آن انجام شد که رئیس‌جمهوری آمریکا «سالی ییتس" سرپرست وزارت دادگستری این کشور را پس از مخالفت وی با فرمان اجرایی مبنی بر لغو موقتی صدور روادید برای شهروندان کشورهای هفت‌گانه و پذیرش پناهجویان، برکنار کرد.

سرپرست وزارت دادگستری آمریکا، در فقدان نامزد معرفی‌شده هدایت این وزارت‌خانه را برعهده داشت، در «اقدامی به شدت کم‌سابقه» گفته بود به وکلای این وزارت‌خانه دستور داده از فرمان اجرایی صادرشده از سوی رئیس‌جمهوری دفاع نکنند.

کاخ سفید پیش از دستور برکناری سلی ییتس، سخنان او را «لفاظی» توصیف و خاطرنشان کرده که رئیس‌جمهوری در حوزه اختیارات خود، قانونا، فرمان اخیر را صادر کرده ‌است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل