بازدید 4650

عامل کشتار مسجد کبک تفهیم اتهام شد

کد خبر: ۶۶۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 31 January 2017
عامل حمله به نمازگزاران مسجدی در کبک که یک دانشجوی فرانسوی–کانادایی است به قتل عمد شش نمازگزار متهم شد. نخست‌وزیر کانادا این حمله را تروریستی خوانده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اسناد دادگاه فرد مهاجم در حمله عصر یکشنبه به نام "الکساندر بیسونت" ۲۷ ساله معرفی شده است. او به شش فقره قتل عمد و پنج فقره تلاش برای قتل با سلاح متهم است. این متهم تحت تدابیر امنیتی شدید وارد دادگاه شد. به گفته دادستان‌ها تمام مدارک هنوز جمع‌آوری نشده و او باید مجددا ۲۱ فوریه در دادگاه حاضر شود.

پلیس می‌گوید بیسونت 30 دقیقه پس از حمله با پلیس تماس گرفته و با اقرار به قتل خود را تسلیم کرده است. گفته شده این فرد افکار ملی‌گرایانه افراطی داشته است.

طبق گزارش سی‌بی‌سی نیوز کانادا، بیسونت در دانشگاه لاوال علوم سیاسی و مردم شناسی می‌خواند. این دانشگاه سه کیلومتر با محل کشتار فاصله دارد. براساس اسناد دادگاه او به ارتکاب جرم مرتبط با تروریسم متهم نشده است. پلیس هنوز انگیزه تیراندازی را اعلام نکرده و گفته است تحقیقات ادامه دارد.

در زمان حادثه بیش از ۵۰ نمازگزار در مسجد بودند. مقام‌های کانادایی گفتند که کشته‌ها ۳۵ تا ۶۵ سال داشتند. پلیس بر تدابیر امنیتی در همه مراکز مذهبی در استان کبک افزوده است.

پلیس معتقد است که حمله به صورت انفرادی انجام شده است اما می‌گوید به تحقیقات ادامه می‌دهد تا به شواهد کافی درباره اینکه این حمله تروریستی و مرتبط با امنیت ملی بوده یا نه، دست یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها