بازدید 15230
ماحصل همکاری جنرال موتور و هوندا:

ماشین هایی با سوخت سلولی

بنا به گفته افراد مطلع، انتظار می رود شرکتهای جنرال موتور و هوندا موتور، روز دوشنبه در حوزه سلولهای سوختی همکاریشان را گسترش دهند. وسایل نقلیه ایکه که از سلولهای سوختی استفاده میکنند با ترکیب هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته لازم برای به راه اندازی موتور را تولید میکنند. به گفته متخصصان استفاده از خودرو هایی با سوختهای سلولی، بسیار بهتر از استفاده از خودرو هایی با باتریهای لیتیومی خواهد بود، چراکه توانایی این خودرو ها در حد و اندازه کامیونها و ماشینهای بنزینی است.
کد خبر: ۶۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 29 January 2017

بنا به گفته افراد مطلع، انتظار می رود شرکتهای جنرال موتور و هوندا موتور، روز دوشنبه در حوزه سلولهای سوختی همکاریشان را گسترش دهند .

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، جنرال موتور و هوندا خبر حضور دو تن از مدیران اجرایی ارشد را در یک کنفرانس خبری با برایان کلی، معاون فرماندار میشیگان، در دیترویت دادند.

ماشین هایی با سوخت سلولی

به گفته ی این دو شرکت، مارک روس مدیر ارشد اجرایی محصولات بین المللی جنرال موتور و تویشیاکی میکوشیبا، رییس کل عملیاتی هوندا در منطقه شمالی امریکا، قصد ارائه توضیحاتی درباره‌ یک تکنولوژی پیشرفته را دارند و این در حالی ست که شرح بیشتری از این خبر در دست نیست.

هوندا و جنرال موتور بیش از نیم قرن است که روی استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت کار میکنند. این تلاشها در اواسط 1960 به ساخت یک ماشین آزمایشی از نوع 'شورولت کورویر' که از هیدروژن تغذیه میکرد شد.

هوندا از ماه دسامبر سلولهای سوختی هیدروژنی خودرا در کالیفورنیای جنوبی کرایه میدهد .

وسایل نقلیه ایکه  که از سلولهای سوختی استفاده میکنند با ترکیب هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته لازم برای به راه اندازی موتور را تولید میکنند. به گفته متخصصان استفاده از خودرو هایی با سوختهای سلولی، بسیار بهتر از استفاده از خودرو هایی با باتریهای لیتیومی خواهد بود، چراکه توانایی این خودرو ها در حد و اندازه کامیونها و ماشینهای بنزینی است.

کمبود ایستگاههای تامین سوخت هیدروژنی و هزینه زیاد توسعه ان از جمله موانعی ست که بر سر راه تولید انبوه این ماشین ها قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار