بازدید 15588
۶

فراخوان عمومی برای حضور در تشییع شهدای آتش نشان

یکی دانشجو بود و میانه راه و دیگری در آستانه بازنشستگی و شروعی دوباره، آن یکی تازه داماد و اول زندگی متأهلی و کنارش، همکاری مجرد که چه بسا چشم انتظار فرا رسیدن موقعیت تشکیل خانواده بود؛ قهرمانانی که هرچند مانند خیلی‌هایمان هزار دلیل برای زندگی کردن داشتند، حین انجام وظیفه از جان مایه گذاشتند و جاودانه شدند.
کد خبر: ۶۶۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 29 January 2017
یکی دانشجو بود و میانه راه و دیگری در آستانه بازنشستگی و شروعی دوباره، آن یکی تازه داماد و اول زندگی متأهلی و کنارش، همکاری مجرد که چه بسا چشم انتظار فرا رسیدن موقعیت تشکیل خانواده بود؛ قهرمانانی که هرچند مانند خیلی‌هایمان هزار دلیل برای زندگی کردن داشتند، حین انجام وظیفه از جان مایه گذاشتند و جاودانه شدند.
به گزارش «تابناک»؛ پس از گذشت ده ـ دوازده روز از حادثه هولناک فرو ریختن ساختمان پلاسکو، سرانجام زمان تشکر از قهرمانان آن حادثه فرار رسید؛ قهرمانانی که ده روز بند دلمان به شنیدن اخباری از ایشان بند بود، بزرگی‌شان را ستودیم، در غم هجرانشان اشک ریختیم، برای سلامتی‌شان و بهبود حال بازماندگانشان دست دعا بلند کردیم و حالا زمانش رسیده که با ایشان بدرقه کنیم.

نه با ایشان، که با پیکرهای رنجورشان. با بدن‌هایی زخم خورده که دوربین‌ها را برای ثبت حالشان به کار نگرفتیم و کوشیدیم به این وسیله با خانواده های داغدارشان همدردی کنیم. با خانواده قهرمانانی که حالا پس از گذشت روزهای متمادی رنج و اندوه و تردید، چند روزی ا‌ست ابتدای کوچه هایشان پر شده از بنر و پارچه نوشته و عکس‌هایی بر حجله نشسته.
 

تصویر قهرمانانی که یادمان دادند هنوز می‌شود انسانیت را دید و برای نجات اموال دیگران به حریق زد. ولو حریق سوزان باشد و در ارتفاعات ساختمانی فرسوده که بوی مرگ از در و دیوارش استشمام می‌شود. سازه‌ای فاقد حداقل‌های ایمنی که فارغ از هر اشکالی که داشت، پر بود از اموال مردم و همین دلیل برای اطفا کنندگان کافی بود.

حالا از آن حادثه هولناک آخرین روز دی ماه ساعات زیادی گذشته اما به طول انجامیدن عملیات پیچیده آواربرداری ساختمان فروریخته پلاسکو، موجب شد که وداع با قهرمانان جان باخته در آن حادثه شوم تا دوشنبه، یازدهم بهمن ماه به تعویق بیفتد؛ وداعی که مدت‌هاست بسیاری‌مان چشم انتظار رسیدن موعدش هستیم تا نشان دهیم قدردان قهرمانانمان هستیم.

وداع با مردان بی ادعایی که به فیض شهادت رسیدند و فردا بر دست مردمانی تشییع خواهند شد که می‌کوشند برای فراخواندن یکدیگر به حضور در مراسم بدرقه ایشان، نشان دهند به قدر وسع قدردان زحمات ایشان هستند؛ وعده‌ حضوری گسترده که شاید دلگرم کننده ترین پیام برای بزرگ مردانی باشد که همچنان در سنگر ایثار و شهادت به تلاش و مجاهدت مشغولند و در انجام وظیفه از بذل جان نیز دریغ نمی‌ورزند.

در پایان گفتنی ا‌ست پیکر شهدای آتش نشان ساعت ۸:۳۰ روز دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵ از مصلی تهران به سمت بهشت زهرا(س) تشییع خواهد شد تا در نهایت پیکر این شهدا در قطعه 50 بهشت زهرا(س) در مجاورت شهدای منا و شهدای حرم، به خاک سپرده شوند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
هر چقدر بیشتر فکر می کنم بیشتر دلم می گیره
خدا رحمتشون کنه و به خانواده شون صبر بده
و به اونهایی هم که سر کار هستند و اسمشون مسئوله یک خرده وجدان!
همین
اینجا ایران است. به ساختمانی بارها تذکر می دهند محل نمی گذارد فاجعه ایجاد می شود ده روز تمام ملت را عزادار می کنند در آخر دولت مالیات آنها را می بخشد وام می دهد و جا می دهد. می خواهد با زبان بی زبانی بگوید که پاساژدار ها برای گرفتن تسهیلات و نو نواکردن پاسازخود آن را آتش بزنند و خیالشان راحت باشد. اگر این اتفاق در جای دیگری افتاده بود به خاطر بی مبالاتی مغازه دار ها باید تمام هزینه های صرف شده رو می پرداختند. اینجا ایران است!!!!!!
آنها قهرمانان همیشه جاودانه تاریخ این مرز وبوم خواهند بود.یادشان همواره گرامی باد.من دقایقی قبل از از کلینیک دانشگاه به منزل برگشته ام .پسرم سپهر که دانش آموز راهنمایی است اصرار دارد که امشب به تهران سفر کنیم تا فردا در مراسم آتش نشانان شهید شرکت کنیم.ولی ما اصفهان هستیم و تعطیلی کلینیک فوق تخصصی دانشگاه باعث گرفتاری مراجعین ما از سراسر کشور خواهد شد. مطمئن هستم تهران بزرگ به نمایندگی از همه ملت ایران سنگ تمام خواهد گذاشت.
به روح بلند این شهیدان وطن درود می فرستیم وبرای خانواد ه های گرامیشان صبر آرزو می کنیم.آنها بدانند که همه ملت ایران در این سوگ بزرگ شریک هستند.
پس چرا تعطیل نکردن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس چرا ؟!!!!!!!!!!
با سلام پیشنهاد می شود به یاد آتش نشان ها محل پلاسکو تبدیل به پارک شهدای آتش نشان تغییر کاربری داده شود.باتشکر
با سلام بر محمد و آل محمد

شرمنده ایم که نتوانستیم در مراسم شما عزیزان شرکت کنیم

سوال اینجاست که چرا مراسم این غیور مردان مخلص باید در وسط هفته انجام شود که تمام کسانی که خواهان شرکت در مراسم عذاداری این عزیزان بودند میسر نباشد چند روز در همین سال 95 برای آلودگی هوا و سرما تمام مدارس و ارگان های دولتی تعطیل شده بود آیا یک روز تعطیلی بیشتر فشاری داشت کجاست اون معرفت ایرانی کچاست آن دلسوزی ایرانی شهدا شرمنده ایم آتش نشانان شرمنده ایم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل