بازدید 3704
۱

روند صعودی قیمت در معاملات سکه آتی

اگرچه در اولین روز از دومین هفته بهمن‌ماه، دلار پس از ۲ افزایش متوالی با نوسان محدودی در مسیر کاهشی قرار گرفت، اما روند مثبت اونس طی روز جمعه تاثیر بیشتری بر بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران داشت.
کد خبر: ۶۶۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 29 January 2017
اگرچه در اولین روز از دومین هفته بهمن‌ماه، دلار پس از ۲ افزایش متوالی با نوسان محدودی در مسیر کاهشی قرار گرفت، اما روند مثبت اونس طی روز جمعه تاثیر بیشتری بر بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز شنبه 9 بهمن ماه، شاخص ارزی ۶ تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۳ هزار و ۸۶۶ تومان رسید؛ این در شرایطی است که در پایان مبادلات روز جمعه طلا با ۰.۱ درصد افزایش بهای ۱۱۹۰ دلاری را تجربه کرد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد؛ به طوری‌که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان، افزایش 0.14 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان رشد 035 درصدی را به ثبت رساند. ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0.14 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معامله و رشد 0.22 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان معامله شد و افزایش 0.25 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در اولین روز هفته، بازار سکه نیز نوسان اندکی را تجربه کرد. روز شنبه سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۱۷۶ هزار تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز پنج‌شنبه نداشت. در ادامه روز، سکه تحت‌تاثیر کاهش قیمت دلار با پایین آمدن از نقطه ابتدای روز به ابتدای کانال یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان نزدیک شد و در نهایت با دو هزار تومان رشد یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان آرام گرفت. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۰۹ و ۳۲۶ هزار تومان داد و ستد شد.

معاملات آپشن

دیروز ۴۲۴ قرارداد اختیار خرید و ۳۲۶ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد. در قرارداد اختیار خرید سکه که در ۵ نماد معاملاتی فعال بود، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۱۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۱ قرارداد،  قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۱۴۳ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۸ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲هزار تومان ۲۵۲ قرارداد به ثبت رسید.

همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در چهار نماد معاملات جریان داشت، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۵ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۶ قرارداد به ثبت رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا آتی اینقدر بالاست، چرا سکه ۱۰۰۰۰۰ تومان گرانه، چرا تابناک طوری تیتر میزنه که‌ باعث افزایش بیشتر سکه بشه، چرا باید آتی باعث به همراه زدن جو روانی دلار و سکه بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر